28 kwietnia 2017

TOP 5 pomysłów na wiosenną aktywność na łonie natury

Wiosna jest cudownym czasem.

Wszystko budzi się do życia, słońce przygrzewa coraz śmielej, robi się coraz cieplej, dni stają się dłuższe. To najlepszy moment na to, aby się rozruszać po długiej zimie i wskoczyć na nowe tory. Nie wiesz, dlaczego powinniśmy spędzać czas wolny na świeżym powietrzu? Nie masz pomysłu na wiosenną aktywność? Jesteś zatem we właściwym miejscu – sprawdź, jakie propozycje dla Ciebie przygotowaliśmy i nie daj się dłużej namawiać! Startujemy!

Aktywny wypoczynek na łonie natury – dlaczego warto?

Aktywność fizyczna jest rozwiązaniem dobrym zawsze i dla każdego. Istnieje tak wiele jej rodzajów, że każdy znajdzie coś dla siebie – polecana jest dzieciom już od najmłodszych lat, osobom dorosłym, a nawet starszym. Pomaga ona utrzymać zdrowie na wysokim poziomie, zapobiega rozwojowi wielu groźnych chorób (nie tylko otyłości!), wspiera leczenie rozmaitych schorzeń. Najogólniej rzecz ujmując, znacząco poprawia jakość życia, zapewnia doskonale samopoczucie i pozwala na zachowanie sprawności do późnych lat.

Przybyło Ci kilka kilogramów po ostatniej zimie i nie mieścisz się do ulubionych spodni? Twoje samopoczucie uległo znacznemu pogorszeniu, a kondycja pozostawia wiele do życzenia? Rozwiązaniem wszystkich tych problemów może okazać się dobrze dobrany do Twoich potrzeb i możliwości aktywny odpoczynek na łonie natury.

Spacer – dobry dla każdego

Wiosenny spacer raczej nie kojarzy się ze szczególnie dużym wysiłkiem, który ma na celu szybko poprawić wydolność i wyeliminować dodatkowe kilogramy. Ale nie daj się zwieść! Każda forma ruchu jest dobra i czasem lepiej postawić na spokojny spacer po lesie niż od razu rzucać się na głęboką wodę, wybierając np. intensywny jogging. Jeśli Twoja kondycja do najlepszych nie należy, możesz sobie zaszkodzić, a w najlepszym wypadku mocno się zniechęcić, gdy ustawisz zbyt wysoką poprzeczkę.

Długie spacery, w przyjemnych okolicznościach przyrody, stopniowo rozbudzą Twój organizm, rozruszają zastane po zimie mięśnie. Urządzaj sobie krótsze czy dłuższe piesze wycieczki, kiedy tylko możesz – po obiedzie, przed snem, w wolny weekend (wówczas zaplanuj coś dłuższego), a już niebawem organizm pozwoli Ci na więcej.

Jazda na rowerze

Jeśli męczą Cię długie spacery, jazda na rowerze może być przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Oczywiście sposób i szybkość jazdy musisz dostosować do swoich możliwości. Nawet bardzo spokojna, rekreacyjna jazda po płaskim terenie niesie za sobą wiele korzyści dla zdrowia. Choć rower wydaje się być prostą aktywnością, tak naprawdę angażuje on całe ciało – a Ty wcale tego nie odczuwasz!

Sprzęt fitness na świeżym powietrzu

Już od dłuższego czasu chodziła za Tobą taka myśl jak wizyta w siłowni, ale zawsze coś Cię ostatecznie od tego odciągało? Siłownie działają w określonych godzinach, poza tym nie są darmowe. Jeśli masz ochotę na aktywność tego typu, możesz zupełnie za darmo skorzystać z oferty tak zwanych siłowni plenerowych. Na pewno gdzieś w Twojej najbliższej okolicy jest takie miejsce, bowiem obecnie są one tak modne, że wyrastają jak grzyby po deszczu. Na wyznaczonym terenie rozlokowane są różne sprzęty, jak np. wioślarz, atlas, orbitrek, rowerek, biegacz, twister i wiele innych. Przy każdym z nich powinna znajdować się tablica z dokładnym opisem tego, jak ćwiczyć. Jeśli z jakiegoś powodu „straciła się”, z łatwością namierzysz sprzęt przez Internet i uzyskasz wszelkie potrzebne informacje. Koniecznie wypróbuj każde z urządzeń, aby zobaczyć, które z nich najbardziej Ci odpowiada.

Jazda na rolkach

To kolejny świetny pomysł. Rolki doskonale kształtują sylwetkę i pozwalają pozbyć się zbędnych kilogramów w stosunkowo krótkim czasie. Jednak utrzymanie równowagi na rolkach nie jest proste. Trzeba ostrożnie „stawiać pierwsze kroki”, aby nie zaliczyć bolesnego i przykrego w skutkach upadku – trzeba też wiedzieć, jak upadać, bo takie zdarzenia są nieodłącznym elementem jazdy na rolkach, szczególnie w przypadku początkujących. Jazdę na rolkach uwielbiają zwłaszcza dzieci i warto uczyć je tego sportu od najmłodszych lat. Jest to też świetny sposób na wspólne, rodzinne spędzanie czasu na świeżym powietrzu.

Guma, klasy, hula-hop, skakanka – odkryj w sobie dziecko!

I jeszcze na koniec cała gama dziecięcych zabaw, które Ty także bez problemu możesz uskuteczniać. Na pewno pamiętasz z dzieciństwa takie gry jak klasy czy guma. Skakanka i hula-hop też nie są Ci obce? To fantastyczne zabawy ruchowe, które dają możliwość ciekawego spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu i to przez wiele godzin. Jeśli masz małe dzieci, pokaż im, jak wyglądały zabawy w czasach, kiedy nie było tabletów i telefonów komórkowych z dostępem do Internetu, a komputery były jedynie w szkolnych pracowniach…

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię