23 stycznia 2017

Zestaw najlepszych ćwiczeń na barki [Część 2]

Razem z Krysią Zrażewską zapraszamy was na drugą część treningu mięśni naramiennych. Pamiętaj, żeby przed każdym treningiem zrobić rozgrzewkę, dzieki której obniżysz ryzyko kontuzji. 

ZOBACZ Zestaw najlepszych ćwiczeń na barki [Część 1]

Wznosy talerzem w opadzie tułowia 

Pochylamy sie do kąta 45 stopni opierając się jedną ręką o ławkę, trzymając w drugiej talerz na lekko ugietej rece w łokciu skierowanym na zewnatrz. Z tej pozycji unosimy talerz w góre wzdłuż obręczy barkowej. Ćwiczenie to świetnie aktywuje tylne aktony mięśni naramiennych.

Naprzemienne unoszenie hantli przodem nad głowę

Ćwiczenie to wykonujemy stojąc. Ręce są lekko ugięte z łokciami skierowanymi na zewnatrz. Hantelki trzymane w dole na udach. Z tej pozycji szybkim ruchem unosimy hantle nad głowę, po czym juz wolniejszym ruchem utrzymując ściągnięte łopatki oraz wypiętą klatkę piersiową wracamy do pozycji wyjściowej.

Wznosy sztangielek na prostych rękach do boku z przenoszeniem ciężaru  do pozycji frontalnej 

To ćwiczenie najlepiej jest wykonać siedząc w podporze o ławeczkę. Zwracamy uwagę na spięte mięśnie brzucha oraz proste plecy, gdzie łopatki są doklejone do podparcia. Wyprostowane i napięte ręce unosimy do boku po czym utrzymując je na wysokości barków przenosimy cięzar do przodu zatrzymując sie na wysokości pomiędzy brodą a klatką piersiową. Z tego miejsca wracamy znowu do boku oraz powoli opuszczamy ręce w doł.

Wyciskanie naprzemienne sztangielek w górę

Jest to lekko zmodyfikowane i dobrze znane ćwiczenie na barki. Wyciskanie sztangielek w górę, z ta roznicą, że kolejno wyciskamy na przemian raz jedną reką, raz drugą. W momencie gdy jedna ręka jest w górze, drugą trzymamy w napieciu izometrycznym na wysokosci ucha.


TRENING PRZYGOTOWAŁA
Krystyna Zrażewska
Facebook:
Krystyna Zrażewska
Instagram: @befitwoman_kris

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię