31 grudnia 2016

Szybka regeneracja po treningu 5 krokach

Zbilansowana dieta, indywidualnie dobrany program treningowy nie przyczynią się naszego progresu bez odpowiedniej regeneracji. Pokażemy Wam 5 sprawdzonych sposobów w jaki sposób  można zregenerować swój organizm po treningu.

Na wstępie należy zaznaczyć, że bez właściwej regeneracji nie osiągniemy postępu w kształtowaniu naszej sylwetki. Niezależnie od tego jaki jest nasz cel, nie możemy zapomnieć o zwróceniu szczególnej uwagi na odpowiednią regenerację po treningach. Nasze mięśnie nie urosną bez bodźca jakim jest regeneracja. Wiele osób błędnie uważa, że to właśnie podczas treningu nasze mięśnie rosną. Nic bardziej mylnego. To właśnie w momencie odłożenia sztangi, dajemy bodziec do wzrost naszym mięśniom. Poniżej przedstawiamy Wam 5 sprawdzonych sposób na regenerację naszego organizmu.

1. Sen

Nie ma nic gorszego dla naszych mięśni jak brak snu lub jego nie wystarczająca ilość. Zalecana jest minimalna ilość snu w postaci 6 godzin, jednak nie trzymajcie się kurczowo tego zalecenia. Śpij tyle, ile będzie potrzebował tego Twój organizm. Podczas snu nasz organizm uwalnia hormon wzrostu, który odgrywa kluczową rolę  w modelowaniu sylwetki.

2. Zwiększ podaż białka

Nie bez znaczenia mówi się o białku, jako o głównym budulcu naszych mięśni. Do swojej diety możesz dołączyć suplementację białkiem w formie shake’a. Obecnie na rynku mamy wiele odmian białek, które ściśle powiązane są z celem jaki chcemy osiągnąć. Koktajl białkowy nie tylko będzie stanowił zamiennik posiłku ale także może być spożywane przed jak i po treningu.

3. Nie przesadzaj z treningami

Więcej nie zawsze znaczy lepiej. Musisz pamiętać, że każdy trening musi być bardzo dobrze przemyślany i dostosowany do twoich umiejętności i stażu treningowego. Dobieraj właściwy ciężar do umiejętności. Nie możesz dopuścić do przetrenowania, które tylko negatywnie odbije się na twoim zdrowiu. Ponadto dzięki przetrenowaniu, masz większe ryzyko złapania niepotrzebnej kontuzji, która mogłaby Cię wyeliminować z treningów.

4. Jedz zdrowo

Powtarzaj tą zasadę jak mantrę. Zawsze sięgaj po zdrowe i świeże produkty, których jakości jesteście pewni. Za to szerokim łukiem omijajcie te najbardziej przetworzone, które nafaszerowane są chemicznymi dodatkami. Tylko pełnowartościowe produkty zapewnią twojemu organizmowi pełną możliwość regeneracji po treningach.

5. Postaw na aktywność regeneracyjną

Niech wasza aktywność nie kończy się na siłowni czy sali fitness. Zapiszcie się na jogę, ćwiczenia rozciągające oraz dobry masaż. Zafundujcie swoim mięśniom prawdziwe Spa. Wasze mięśnie to na pewno docenią, a wy poczucie odprężenie i relaks.  Powyższe formy aktywności regeneracyjnej nie tylko przyczynią się do naprawy struktur mięśni, ale znaczącą zmniejsza poziom kwasu mlekowego. 


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię