26 czerwca 2017

Mrożone owoce są tak samo zdrowe, co świeże?

Zobacz najnowsze wnioski naukowców!

Mogłoby się wydawać, że najlepsze są zawsze te świeże produkty, prosto z półki w ekologicznym sklepie. Niechętnie sięgamy po przetworzone mieszanki z chłodziarki. Czy jednak one zawierają mniej wartości odżywczych, niż te prosto ze straganu? Zobacz wyniki badań!

Zamrażanie tylko nieznacznie zmienia skład odżywczy mrożonych owoców i warzyw. Czasem oczywiście są pewne korzyści z przewagą w mrożonkach lub tylko świeżych produktach, ale nie można jasno skreslić jednych albo drugich. Wartość witamin może zubożeć również u tych zupełnie świeżych (z uwagi np. na zbyt długie przetrzymywanie produktu bez jakiejkolwiek obróbki cieplnej). Jednak większość składników odżywczych jest trwalsza niż moglibyśmy się tego spodziewać. 

ZOBACZ Domowa czekoladowa granola [PRZEPIS]

Badania ekspertów z Uniwersytetu Kalifornijskiego na ośmiu przebadanych produktach takich, jak: kukurydza, marchewka, brokuły, szpinak, groszek, zielona fasolka, truskawki i jagody, odnoszące się do trwałości witamin, pokazują, że nie ma znaczenia, czy te owoce i warzywa były mrożone, czy nie. Badanie to wykazało nawet, że w pojedynczych przypadkach, jak w próbce mrożonych brokułów, poziom np. witaminy B był większy u tych przetworzonych. Również mrożona kukurydza, zielony groszek oraz jagody miały więcej witaminy C, niż ich świeże odpowiedniki. W próbkach badających poziomy wapnia, żelaza, cynku i magnezu nie wykazano jakichkolwiek różnic. 

Tym samym nic nie zaszkodzi więc praktyczne pakowanie mrożonych mieszanek warzyw, czy owoców w torebkach, żeby wykorzystać je później do zup, smoothie, czy deserów. 


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię