4 listopada 2016

Śniadanie, które przyspieszy Twój metabolizm i spali zbędny tłuszcz

5 zasad idealnego fit śniadania

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Dobre śniadanie to nie tylko gwarancja niezbędnej energii o poranku, ale także sposób na przyspieszenie metabolizmu, co może przełożyć się na szybsze spalenie tkanki tłuszczowej.

Wiele osób lekceważy swój pierwszy posiłek w ciagu dnia, co jest dużym błędem. Dobrze zbilansowane śniadanie przyspiesza metabolizm, dzięki czemu możemy szybciej pozbyć się niechcianych kilogramów. Przygotowaliśmy dla Was pięć elementów z których powinno składać się śniadanie.

1. Zdrowe tłuszcze

Powinny być nieodzownym elementem każdego śniadania. Zdrowe tłuszcze mają wiele pozytywnych właściwości dla naszego zdrowia. Do źródeł zdrowych tłuszczów możemy zaliczyć oliwe z oliwek, awokado, orzechy włoskie, olej lniany czy pestki dyni. Nie należy zapomnieć o żółtku pochodzącym z kurzego jajka, które jest świetnym i cennym źródłem białka.

2. Białko

Białko to kolejny element dobrze zbilansowanego śniadania. Dzięki spożywaniu produktów białkowych w pierwszym posiłku mamy uczcie sytości, co bezpośrednio przekłada się na ograniczenie lub całkowite wyeliminowanie podjadania w ciągu dnia. Śniadanie bogate w białko polecane jest także osobom narażonym na stres. Jeśli nasz pierwszy posiłek będzie składał się wyłącznie z białka i tłuszczy, to nie spowoduje to nagłego wyrzutu insuliny. Następstwem takiego wyrzutu insuliny będzie gwałtowny spadek poziomu cukru, dzięki czemu możemy odczuwać zmęczenie lub napady wilczego głodu.

3.Nie zapominaj o warzywach

Warzywa powinny być stałym elementem każdego posiłku, również i śniadania. Warzywa są doskonałym źródłem błonnika, który przyspiesza tempo metabolizmu. Nie należy zapomnieć o tym, że warzywa są cennym źródłem witamin i związków mineralnych.

4. Unikaj przetworzonych produktów

Słodkie przekąski lub żywność wysoce przetworzona z całą pewnością nie są dobrym pomysłem na śniadanie.  Szybki wzrost poziomu cukru we krwi o poranku .

5. Stałe pory jedzenia

Staraj się spożywać śniadanie o stałej porze. Dzięki temu poprawisz tempo swojego metabolizmu oraz utrzymasz w dobrej kondycji swój układ pokarmowy.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię