14 sierpnia 2018

Dlaczego zbyt wiele ćwiczeń może być niekorzystne dla twojego zdrowia psychicznego

Umiar przede wszystkim

To, że treningi, w ogóle aktywność fizyczna pozytywnie wpływają na zdrowie jest powszechnie znane. Ale… Naukowcy udowodnili, że zbyt duża aktywność fizyczna może mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie psychiczne.

Dlaczego?

Najprościej rzecz ujmując: co za dużo to niezdrowo. Najbardziej optymalne to bycie aktywnym przez 30 do 60 minut co drugi dzień (wynika z badań przeprowadzonych w USA i opublikowanych w The Lancet Psychiatry Journal).

Największy i najlepszy wpływ na zdrowie psychiczne miały sporty zespołowe, jazda na rowerze i aerobik. Wśród badanych, te osoby, które w ogóle nie podejmowały żadnych aktywności fizycznych potwierdzili, że gorsze dni pojawiały się 3 – 4 razy w miesiący. Z kolei, ci którzy pracowali regularnie mniej niż 2 razy w miesiącu.

W badaniu wzięły też udział osoby, które ćwiczyły więcej niż 90 minut prawie codziennie i te osoby, miały o 1 słabszy dzień więcej od osób, których sesja treningowa trwała 45 minut.

Dr Adam Chekroud, autor wyników badań i adiunkt psychiatrii na Uniwersytecie Yale, powiedział: „ludzie wierzą, że im więcej ćwiczeń wykonasz, tym będziesz się lepiej czuć zarówno psychicznie jak i fizycznie”. Ale tak nie jest: ćwiczenie

Dr Adam Chekroud, autor publikacji i adiunkt psychiatrii na Uniwersytecie Yale, powiedział: "Wcześniej ludzie wierzyli, że im więcej ćwiczeń wykonasz, tym lepiej twoje zdrowie psychiczne, ale nasze badanie sugeruje, że tak nie jest. Ćwiczenie ponad 23 razy w miesiącu lub treningi dłuższe, które trwają dłużej niż 90 minut wiążą się z gorszym zdrowiem psychicznym.

Teoretycznie im bardziej się zmęczysz i im szybciej zobaczysz efekty treningów tym lepiej. Ale pamiętaj o tym, że wyczerpujące ćwiczenia to też zmęczenie, a wtedy jesteś bardziej podatna na stres, rozdrażnienie i kontuzje.

Wszystko z umiarem!

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię