13 sierpnia 2018

Top 6 owoców, które skutecznie złagodzą zaparcia

Dowiedz się, które są najlepsze!

Niemal każdej z nas raz na jakiś czas doskwierają zaparcia. To dość kłopotliwy (i niestety powszechny) problem, pojawia się ból brzucha czy dyskomfort ze strony układu pokarmowego.

Jeśli marzysz o płaskim brzuchu, poza treningami musisz zadbać o odpowiednią dietę. Zmiana sposobu żywienia to jeden z najprostszych sposobów zapobiegania i leczenia tego powszechnego problemu. Eksperci zalecają kobietom codzienne spożywanie przynajmniej 25 gramów błonnika. Rośliny strączkowe, owoce, warzywa oraz ziarna bogate w błonnik to podstawa, żeby zapewnić natychmiastową ulgę i uniknąć tego dość uciążliwego problemu.

Zobacz, które owoce warto włączyć na stałe do diety:

JABŁKA I GRUSZKI

Zawierają kilka związków poprawiających trawienie, w tym właśnie błonnik ale też sorbitol i fruktozę. Są źródłem sporej ilości wody, co poprawia trawienie i zapobiega zaparciom. Najlepiej jest jeść je w postaci surowej razem ze skórką.

KIWI

Ten owoc jest pełny błonnika (100g zawiera ok. 3g błonnika). Kiwi zawiera również aktynidynę – enzym, który poprawia pracę układu pokarmowego. Pestki kiwi poprawiają perystaltykę jelit.

MALINY

Jedzenie malin to doskonały sposób na złagodzenie zaparć. Jedna szklanka malin to ok. 8g błonnika. Dodaj maliny do jogurtu, czy zrób sałatkę owocową, albo wykorzystaj przepis na ryż na mleku migdałowym z dodatkiem malin!

ŚLIWKI

Zarówno świeże, jak i suszone śliwki są źródłem błonnika. Te suszone mają go znacznie więcej ale też są bardziej kaloryczne. Cukry zawarte w śliwkach działają przeczyszczająco. Śliwki ze względu na dużą zawartość pektyn regulują trawienie.

POMARAŃCZE

Dzięki obecności kwasu cytrynowego, pomarańcze są w stanie rozpuścić resztki pokarmowe zgromadzone w jelitach. Pomarańcze także świetnie eliminują nadmiar płynów, regulują pracę układu pokarmowego i tym samych zwalczają zaparcia. Wprowadź do codziennego menu szklankę soku z pomarańczy.

FIGI

Te suszone, spośród wszystkich owoców, zawierają największe ilości błonnika – 100g fig to ponad 10g błonnika. Skutecznie pobudzają i regulują pracę jelit.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię