9 marca 2018

Postępuj zgodnie z TYMI zasadami a SCHUDNIESZ!

Sprawdź dlaczego warto planować!

Wprowadzanie rutyny, powtórzeń, planowania zwiększa motywację. Ale jak się nie znudzić i w konsekwencji nie zaprzepaścić ciężkiej pracy nad idealną figurą?

Twój mózg jest tak zaprogramowany, że pomimo ciągłej chęci zmian, testowania nowości najlepiej funkcjonuje w momencie kiedy trzymasz się planu i odhaczasz z listy zrealizowane postanowienia.

Planowanie nie tylko pomaga w codziennym życiu, w pracy, robieniu zakupów, jest też niesamowicie ważne w momencie kiedy chcesz schudnąć, zacząć trenować czy po prostu rozpocząć zdrowy tryb życia. Planowanie motywuje bez dwóch zdań.

Niestety dość często zdarza się, że planowanie staje się nudne, dopada Cię rutyna i zaczynasz szukać odskoczni. Pytanie brzmi jak planować i się tym nie znudzić? Znajdź równowagę między stałością i gotowością do próbowania wszelkich nowinek.

Określ wyższy cel

Jeśli chcesz by zdrowe zachowania się utrzymały ustal wyższy cel tych zmian. Samo „jak schudnę 5kg to kupię sobie nowe spodnie” nie wystarczy. Usiądź z kartką papieru i zastanów się co da Tobie ta zmiana, jakie korzyści zdrowotne przyniesie. Zastanów się jak ta rutyna czy to treningowa czy żywieniowa zmieni Twoje życie. W momencie kiedy zaczniesz myśleć o wymówkach, powinnaś przypomnieć sobie te podstawy, iść naprzód i nie dać się chwilowym zachciankom.


fot. iStock.com

Znajdź równowagę

Kiedy już rutyna stanie się Twoją przyjemną codziennością, wprowadź dni odstępstwa od niej. Naucz się zarządzać czasem, dietą i treningiem. Przecież nie ma nic złego w wypadzie na drinka z koleżanką, czy okazjonalnej pizzy z mężem. Postaraj się też wypracować w sobie plan B. Jeśli nagle Twój facet wpadnie na pomysł spontanicznej romantycznej kolacji – potraktuj to jako bonus, wybierz coś lekkostrawnego i ciesz się chwilą. Nie miej wyrzutów sumienia.

Ciesz się z tej rutyny

Niech ten komfort postępowania według planu będzie czymś przyjemnym. Miej w głowie wyniki do których dążysz. Jeśli to pomoże rób miesięczne podsumowania i nagradzaj się za wykonanie planu. Zapisuj swoje postępy i sukcesy i przypominaj sobie o nich w chwilach zwątpienia. Udoskonalaj rutynę. Modyfikuj plan właśnie w momencie osiągnięcia założonego celu: dołóż więcej ćwiczeń, zmień plan treningowy, czy zrób sobie detoks sokowy, albo wypróbuj inny sposób jedzenia.

Przyśpieszaj istniejący plan, rób sobie wyzwania właśnie po to, żeby to planowanie się nie znudziło.

TE PRODUKTY ZAWIERAJĄ WIĘCEJ NIŻ 80% WODY - SPRAWDŹ!!!


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię