21 lutego 2018

Jak trenować boks w domu?

Potrzebujesz tylko rękawiczek, bandaży i kilku wskazówek.

Jeśli chcesz spróbować czegoś nowego, a boks wydaje się odpowiedni dla Ciebie, skorzystaj z naszych wskazówek. Naucz się boksować i stwórz własną, zupełnie inną rutynę treningową.

Miksowanie, łączenie wielu dyscyplin sportowych daje większe korzyści niż trwanie tylko przy jednym rodzaju treningu. Strój do treningu bokserskiego powinien być luźny i krępować ruchów. Jeśli masz taką możliwość zaopatrz się w worek bokserski.

W boksie najważniejsze jest uderzenie i odpowiednie wyprowadzanie ciosów. Dzięki prawidłowej technice unikniesz kontuzji. Zobacz od czego zacząć.

Przyjmij pozycję strażnika

Ustaw lewą stopę z przodu i tuż za nią, w odległości kroku ustaw prawą stopę. Obie nogi zgięte, z tym że tylna dużo bardziej od przedniej. Podnieś lekko pięty tak by móc je obracać w momencie uderzenia i zwiększać jego moc.


fot. iStock.com

Następnie podnieś ramiona do wysokości twarzy, najlepiej by ją zakrywały w momencie otrzymywania ciosów. Pamiętaj że łokcie są przyklejone do tułowia. Na początek ciosy pozostawiaj „w powietrzu” po to by uniknąć kontuzji. Zawsze trzymaj nadgarstek wyprostowany, a kciuk szczelnie zamknięty.

Na początek wybierz podstawowe ruchy: ciosy proste, sierpowe i ciosy z dołu czyli haki. Każdy trening zaczynaj od rozgrzewki - tu najlepiej sprawdzi się skakanka. Dzięki niej ćwiczyć ogólną kondycję, trenujesz pracę nóg i koordynację. Wybierz miejsce w domu, gdzie możesz przez kilka minut poskakać na skakance, jeśli nie, przenieś się na dwór.

W wideo zobacz technikę podstawowych ciosów.

 

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię