30 stycznia 2018

Która godzina jest najlepsza na trening?

Dowiedz się kiedy najlepiej ćwiczyć

Ćwiczenia powinny być dobrane indywidualnie, zgodnie z preferencjami i dostępnym czasem. Dla niektórych idealny jest jogging rano, przed pracą, dla innych wieczorna sesja jogi, lub trening na siłowni zaraz po pracy.

Ale czy wiecie jaka jest idealna i najbardziej efektywna godzina na trening. Wielu osobom wydaje się, że rano na czczo spalą najwięcej kalorii, że to świetny budzik i pobudzenie przed całym dniem.

Odpowiedź na to pytanie jest niejednoznaczna i zależy od wielu czynników. Ale coraz więcej badań pokazuje, że najlepszym czasem na trening są okolice godziny 16.00. To wtedy większość doświadcza tzw. „zjazdu energetycznego” i sięga po kawę. Zamiast tego lepiej udać się na trening, bo jak podkreślają naukowcy siła i elastyczność ciała osiąga swój szczyt późnym popołudniem. Pomimo zmęczenia, chęć pójścia na trening i odreagowania jest silniejsza i wbrew pozorom właśnie popołudniu możemy dać z siebie więcej. Nie oznacza to, że trening o innej porze dnia jest nieefektywny!

Jeśli martwi Cię niska skuteczność Twoich treningów, zarówno pod kątem kondycji, wydolności, nabierania masy mięśniowej, czy utraty wagi zacznij prowadzić dziennik treningowy. Jak podkreśla Kayla Itsines, australijska trenerka personalna i pomysłodawczyni treningu Bikini Body Guide, warto przyjrzeć się rytmowi dnia i na przykład przez jeden tydzień robić trening w godzinach dopołudniowych, a w kolejnym tygodniu w godzinach popołudniowych. Zapisz efekty, swoją wagę, zmierz ciało i sprawdź czy widzisz różnicę. Może się okazać, że dla Ciebie najbardziej efektywne treningi powinny być wykonywane właśnie w okolicy godziny 16.00.

 

W jakich godzinach Wy najcześciej trenujecie?

 

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię