9 stycznia 2017

5 powodów dla których powinnaś jeść nasiona chia codziennie

Tags: nasiona chia
Nasiona chia od wieków cieszą się ogromną popularnością. Są niesamowitym źródłem wielu witamin i związków organicznych. Wybraliśmy sześć najważniejszych właściwości nasion chia.

Właściwości nasion chia doceniły starożytne cywilizacje, które zaliczały je do najzdrowszych produktów, dzięki którym można wyleczyć każdą chorobę. Słowo "chia" pochodzi z języka Majów i oznacza siłę, z którą nasiona chia były kojarzone. Nasiona chia wzięły swoją nazwę od słowa pochodzącego z języka Starożytnych Majów oznaczającego siłę, co bardzo dobrze podkreśla ich podnoszące energię właściwości. Są nie tylko źródłem wielu witamin i minerałów, ale stanowią znakomity dodatek do wielu potraw. Ich oryginalny smak nie jesteśmy pomylić z czymkolwiek innym. Nasiona chia bardzo często są używane jako dodatek do owsianek, sałatek, a nawet koktajli.  

Nasiona chia charakteryzują się niska kalorycznością. Dwie łyżki stołowe tych nasion zawiera jedynie 137 kalorii, 9 gram tłuszczu, 12 gram węglowodanów, 4 gramy białka i 11 gram błonnika. Są także bogactwem wielu antyoksydantów, dzięki którym nasz organizm będzie skutecznie walczył z procesem starzenia.

Przedstawiamy wam listę zaledwie kilku korzyści wynikających z regularnego jedzenia nasion chia:

#1. Wspomagają i chronią nasz układ trawienny

Dzieje się tak za sprawą obecności cennego błonnika. Dodaj nasiona chia do codziennego planu dnia, a po krótkim okresie czasu zobaczysz, że twój układ trawienny pracuje zdecydowanie lepiej. Regularne ich spożywanie obniża ryzyko zachorowanie na raka jelita grubego.

#2. Są paliwem dla mózgu

Nasiona chia są ośmiokrotnie bogatsze w kwasy omega – 3 niż łosoś norwerski. Zawierają w sobie także więcej żelaza niż szpinak, co bezpośrednio przekłada się na pracę naszego mózgu.

#3. Nasiona chia bogate są w związku antyoksydacyjne

Kwecetyna, kemferol i mirycetyna to trzy główne związki antyoksydacyjne, w które bogate są nasiona chia. Wyżej wspominane związki wykazują także działanie antynowotworowe.

#4. Są wegańskie i wolne od glutenu

Nasiona chia są bardzo popularne w kręgach wegańskich jako zamiennik jajek. Dzięki swoim licznym właściwościom odżywczym, są świetną propozycją na samodzielny posiłek.

#5. Substytut drogich kosmetyków

Dzięki zawartości witamy E, spożywanie nasion chia pozytywnie wpływa na kondycję skóry. Nasza skóra zachowa naturalny koloryt i pozostanie przez długi czas gładka i miękka.
 


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię