6 stycznia 2017

Który rodzaj przysiadu wybrać?

Każda z osób trenując nie wyobraża sobie treningu nóg bez przysiadów. Przysiady to najlepsze ćwiczenie na łydki, uda i pośladki.

Przysiady zaliczane są do najbardziej efektywnych ćwiczeń. Najważniejsza w tym ćwiczeniu jest poprawna technika. Ćwiczenie to możecie wykonać z samą sztangą lub z obciążeniem, które zawsze musi być dopasowane do waszych możliwości. Klasyczny przysiad może wykonać na dwa sposoby. Przysiad ze sztangą trzymaną z przodu i przysiad ze sztangą trzymaną z tyłu na barkach. Który sposób wykonywania tego ćwiczenia jest lepszy? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ oba sposoby wykorzystują inną biomechanikę, dzięki czemu pracują inne mięśnie.

Dzięki przysiadkowi klasyczne nie tylko zwiększymy objętość i siłę pośladków i nóg, ale także wzmocnimy nasz kręgosłup. Podczas tego ćwiczenia pracują mięśnie brzucha, ramion i klatki piersiowej. Można stwierdzić, że przysiad klasyczny jest ćwiczeniem ogólnorozwojowym.

Technika przysiadu klasycznego:

Przysiad klasyczny ze sztangą na barku: Stań w lekkim rozkroku i trzymaj sztangę opartą na barkach. Następnie przesuń ciężar ciała na pięty i zacznij robić przysiad dopóki udo nie znajdzie się poniżej linii kolana. Napierając mocno na pięty wróć do pozycji wyjściowej. Stosując mniejsze obciążenie polepszycie strukturę mięśni nóg, większe obciążenie będzie lepszym rozwiązaniem w przypadku osób chcących zbudować masę mięsniową.

Przysiad klasyczny ze sztangą trzymaną z przodu: Chwyć mocno sztangę, tak aby ręce znajdowały się tuż pod nią. Sztanga musi znajdować się na ramionach. Palce stóp skieruj lekko na zewnątrz, a głowę trzymaj wysoko. W sytuacji gdy spojrzysz w dół, możesz stracić równowagę. Przy wykonywaniu tego ćwiczenia musisz skoncentrować się na wyprostowanej sylwetce. Trzymając mocno sztangę obniżaj swoją pozycję, dopóki kąt pomiędzy twoim udem a łydką nie będzie wynosić mniej niż 90 stopni. Podczas robienia przysiadu weź głęboki oddech, natomiast w momencie unoszenia zrób wydech powietrza.

Który rodzaj przysiadów wybrać?

Wybór należy do Was. Pamiętajcie żeby wybrać rodzaj przysiadu, który będzie ściśle powiązany z waszym celem. Jeśli waszym celem jest zwiększenie masy mięśniowej wybierzcie klasyczny przysiad, natomiast jeśli koncentrujecie się na rozwoju mięśni czworogłowych ud to lepszym rozwiązaniem będzie przysiad ze sztangą opartą o ramiona. Osoby początkujące mogą wybrać wykonywanie przysiadów na maszynie Smitha, dzięki czemu bardziej skupią się na poprawnej technice wykonywania tego ćwiczenia.

 

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię