20 grudnia 2016

5 najczęściej popełnianych błędów podczas odchudzania

Nie popełniaj tych błędów

Dieta redukcyjna czyli dieta bazująca na ujemnym bilansie kalorycznym, jest najlepszym sposobem pozbycia się kilku niechcianych kilogramów. To dzięki dobrze zbilansowanej diecie jesteśmy w stanie odsłonić nasze mięśnie, które ukrywają się pod warstwą tkanki tłuszczowej. W tym artykule podpowiemy Ci jakich błędów należy się wystrzec, żeby osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Oto 5 najczęstszych błędów w diecie.

1. Nie bój się obecności w diecie węglowodanów

Osoby będące na redukcji bardzo często unikają spożywania węglowodanów. Jest to podstawowy błąd. Węglowodany są budulcem naszym, jednak jeżeli przesadzi z ilością ich spożywania, to wtedy zamiast mięśni zacznie nam się odkładać tkanka tłuszczowa. Niezbędne jest ustalenie prawidłowej ilości spożywanych węglowodanów w ciągu dnia. Jak doskonale wiemy węglowodany to paliwo dla naszego organizmu. Jeśli całkowicie wyłączymy je z naszej diety, nasz organizm nie będzie mieć siły na codzienne funkcjonowanie, przez co będziemy osłabieni i podrażnieni.

2. Unikaj spożywania węglowodanów przed snem

Jednym z najważniejszych elementów diety redukcyjnej jest prawidłowe zaplanowanie spożywania węglowodanów. Powinniśmy unikać ich spożywania w godzinach wieczornych, ponieważ zdolność do spalania tkanki tłuszczowej o tej porze jest słabsza.  Planując wszystkie posiłki staraj się zjeść większą ilość węglowodanów na śniadanie oraz przed treningiem. W ostatnim posiłku przed snem, możesz pominąć węglowodany.

3. Obcinaj kalorie stopniowo

Obcinanie kalorii w szybkim tempie to kolejny błąd powtarzany przez osoby będące na redukcji. Jeśli obetniemy bilans kaloryczny za bardzo, nasz metabolizm może zwolnić przez co nie będziemy spalać tkanki tłuszczowej. Aby pobudzić i nakręcić tempo naszego metabolizmu zalecane jest stopniowe zmniejszanie bilansu kalorycznego.

4. Nie przesadzaj z cardio

Wiele osób uważa, że im więcej poświęci czasu na cardio, tym szybciej spali tkankę tłuszczową. Jest to kolejny mit, który musimy wyjaśnić. Prawdą jest, że dobrze zbilansowana dieta plus ćwiczenia cardio to najlepsza gwarancja pozbycia się niechcianych kilogramów.  Nadmiar treningu cardio może przynieść więcej złego niż dobrego. Jeśli przesadzimy z czasem oraz ilością wykonywanych ćwiczeń, przyczynimy się do utraty tkanki mięśniowej. Najlepszym rozwiązaniem mogą być treningi cardio 3-4 razy w ciągu tygodnia po 30 minut.

5. Stosowanie diety przez długi okres czasu

Stosowanie tej samej diety przez dłuższy okres czasu może przyczynić się do spowolnienia naszego metabolizmu, przez co skutecznie nie stracimy tkanki tłuszczowej. Unikaj długi i monotonnych diet, do których nasz organizm może się przyzwyczaić. Podczas diety redukcyjnej nie pomijaj spożywania cheat meala, który podkręci Twój metabolizm. Cheat meal (posiłek oszukany) jest to zamiennik standardowego posiłku, który cechuje się wysoką kalorycznością i niekoniecznie należy do grona zdrowych produktów. Przykładem takiego posiłku może być pizza, hamburger, słodycze a nawet lody. Wprowadzenie takiego posiłku do naszej diety redukcyjnej jest świetną odskocznią od diety redukcyjnej.

 


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię