24 października 2016

6 czynników zapewniających dobry sen

Sen to jedna z najważniejszych rzeczy w naszym życiu. To od jego długości i jakości, zależy nasze zdrowie i samopoczucie.  Przedstawiamy Wam 6 czynników, które gwarantują lepszy sen.  

Nie korzystaj z telefonu przed snem

Ekrany naszych smart fonów emitują niebieskie światło, które nie tylko negatywnie wpłynie na nasz wzrok, ale zaburzy wydzielanie melatoniny. Melatonina jest to hormon odpowiedzialny za nasz sen. Starajcie się nie korzystać ze swoich telefonów na min. 30 minut przed snem.

Nie pij alkoholu bezpośrednio przed snem

Picie alkoholu bezpośrednio przed snem znacząco wpływa na jakość i długość trwania fazy REM. Faza REM to nic innego jak najgłębszy element naszego snu, który spełnia funkcję regeneracyjną dla naszego organizmu.

Ogranicz spożycie kawy i napojów energetycznych

Kofeina obecna w tych dwóch napojach może negatywnie wpłynąć na jakość naszego snu. Okres połowicznego rozpadu kofeiny może trwać nawet 6 godzin od ostatniej wypitej filiżanki z czarnym napojem.

Ogranicz ilość światła w sypialni

Światło telewizora, komputera czy to pochodzące zza naszego okna może znacząco negatywnie wpłynąć na jakość naszego snu. Przed snem zapewnijmy dostatecznie odpowiedni poziom zaciemnienia naszej sypialni.

Wietrzenie sypialni

Otwórz okno w swojej sypialni na około 15 minut. Dzięki temu twoja sypialnia napełni się świeżym powietrzem, który podniesie komfort i jakość snu.

Nie pracuj w łóżku

Bezpośrednio przed zaśnięciem nie decyduj się na pracę z komputerem w łóżku. Pracując przed snem nie tylko zahamuje wydzielanie melatoniny, ale także może przyczynić się do podwyższenia poziomu kortyzolu - hormonu stresu. Im częściej będziemy pracować w łóżku, tym szybciej nasz mózg będzie odbierał sypialnie jako miejsce naszej pracy.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię