17 października 2016

6 najczęściej popełnianych błędów na siłowni

Wyeliminuj najczęstsze błędy!

Nic tak nie zniechęca nas do dalszej pracy nad sylwetką, jak brak efektów naszych treningów. Wtedy tracimy motywację i poddajemy się. Co zrobić, żeby efekty naszych ćwiczeń nie poszły na marne? Wyeliminuj najczęściej popełniane błędy na siłowni przez osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z fitnessem.

Nie zapominaj o diecie

Dieta jest najważniejsza. Wiele osób błędnie myśli, że sama aktywność fizyczna wystarczy by pozbyć się kilku niechcianych kilogramów. Nie osiągniemy zakładanych rezultatów bez dobrze dobranej diety. Dieta to 80% naszego sukcesu. Pamiętajmy, żeby dieta była ułożona przez specjalistę i powinna uwzględniać nasz dobowy plan dnia.

Wybierz właściwy plan treningowy

Kolejnym bardzo ważnym zagadnieniem jest sam trening. Właściwie dobrany trening + zbilansowany plan dietetyczny przybliżą nas do naszego celu. Plan treningowy powinien być dopasowany do naszego stażu na siłowni i do naszych możliwości. Błędem jest robienie treningu każdego dnia. Takie rozwiązanie nie zagwarantuje nam odpowiedniego poziomu regeneracji, która jest na wagę złota.

Zawsze pamiętaj o rozgrzewce

Każdy trening zaczynaj od odpowiedniej rozgrzewki. Rozgrzewka przygotuje twoje ciało do treningu, przez co lepiej i bardziej efektywnie wykonasz każde ćwiczenie. Dobrze przeprowadzona rozgrzewka zmniejszy ryzyko wystąpienia kontuzji. Niezależnie czy robisz trening siłowy, czy tylko trening aerobowy, musisz zawsze pamiętać aby poprzedzić go rozgrzewką. Rozgrzewka to nie jest strata czasu, jest to nieodzowny element każdego treningu.

Skup się na treningu

Jeśli masz taką możliwość, zostaw swój telefon w szatni. Korzystanie z telefonu nie tylko wybije nas z rytmu treningowego, ale może nas skutecznie zdekoncentrować. Jeśli już musicie wziąć swój telefon na siłownie ponieważ macie tam zgraną muzykę, to koniecznie wyłączcie dzięki i nie patrzcie w jego ekran co 5 minut. Zobaczycie, że gdy skoncentrujecie się tylko i wyłącznie na swoim treningu, a nie na odświeżaniu portali społecznościowych, wasz trening będzie jeszcze bardziej efektywny.

Suplementy są tylko dodatkiem

Nie pokładaj zbyt dużej nadziei w hasłach reklamowych firm suplementacyjnych. Suplement jest tylko dodatkiem do dobrze zbilansowanej diety. Nie wymyślono jeszcze cudownego suplementu, który sam spaliłby tkankę tłuszczową. Tylko ciężka praca jest gwarancją sukcesu, a właściwie dobrana suplementacja może być tylko dodatkiem do osiągnięcia zakładanego celu.

Pamiętaj o technice ćwiczeń

Najważniejszym elementem treningu jest technika wykonywania ćwiczeń, a nie używany przez nas ciężar. Wiele osób błędnie uważa, że większy ciężar i większa ilość powtórzeń zapewnią nam lepsze rezultaty. Jest to mit, który często możemy spotkać na siłowni i w Internecie. Kluczem do sukcesu jest dobrze dobrany ciężar i liczba powtórzeń w naszym treningu. Przede wszystkim liczy się poprawna technika wykonywanych ćwiczeń, niż zbyt duży ciężar.

 

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię