30 sierpnia 2016

Te pasty to idealny pomysł na kolację

Spraw, by twoje kanapki i warzywne dania zyskały nowy wymiar smaku.

Szefowie kuchni prześcigają się w tworzeniu wymyślnych połączeń smakowych, proponując do pieczywa i warzyw m.in. mus z masła buraczanego, waniliową tapenadę, dżem pomidorowy czy wędzoną pastę z ricotty. Pasty nie muszą zawierać samych wykwintnych składników ani zaskakiwać konsystencją!

Pyszne pasty i dipy możesz przyrządzać naprędce z ogólnodostępnych warzyw – to także sposób, by przemycić do diety najcenniejsze związki odżywcze. Przepis jest prosty: upiecz warzywa w połówkach lub ugotuj na parze i bardzo drobno posiekaj lub zmiksuj ze smakowitymi dodatkami. Oto pomysły na przyprawienie nieco „trudniejszych” warzyw.
• Buraki połącz z olejem z orzechów włoskich, rukolą, octem balsamicznym i sosem sojowym. 
• Selera korzeniowego dosmacz sokiem z cytryny, oliwą truflową, sosem sojowym, pieprzem i gałką muszkatołową.
• Pietruszkę korzeniową połącz z tartym parmezanem, posiekanymi orzeszkami piniowymi, młotkowanym czarnym pieprzem i listkami lub owocami kolendry. 
• Bakłażana dopraw np. z pastą sezamową tahini, wędzoną solą, oliwą, sokiem z cytryny i natką.
• Kalafiora połącz z curry i lekkim majonezem albo z podprażonymi płatkami migdałowymi, olejem z pestek dyni, wędzoną papryką i octem balsamicznym.

Niecodzienny zestaw przypraw 

Skorzystaj z pomysłów na mieszanki przypraw, które nadają się też m.in. do sałatkowych sosów: • miks barbecue to drobno siekane pomidory, cebula oraz czosnek z wędzoną papryką, Tabasco, cukrem muscovado i oliwą. 
• miks piwno-grzybowy to pieczarki duszone w porterze z cebulą, czosnkiem, pieprzem, sosem sojowym, olejem rzepakowym i wędzoną solą; 
• miks imbirowo-sezamowy – nada prażony sezam i ciemny olej sezamowy w połączeniu z cebulą, czosnkiem, imbirem, sosem sojowym i listkami kolendry.

Przepisy na dipy

A jeśli potrzebujesz przepisów z konkretnymi ilościami składników, proponujemy pasty-dipy:
• fasolowy z awokado: zmiksuj miąższ z 2 awokado z 1/2 szkl. białej fasoli, dodając 2 ząbki czosnku, 1/4 szkl. posiekanej natki lub kolendry, łyżkę soku z limonki oraz sól i pieprz do smaku. 
• serowy z szynką: połącz szkl. naturalnego serka homogenizowanego z 1/4 szkl. kwaśnej śmietany, 2 łyżkami suszonej lub smażonej cebuli i 1/4 szkl. posiekanej natki, po czym dorzuć do miksu po 1/2 szkl. posiekanej gotowanej szynki oraz startego sera cheddar.
• oliwkowy z chrzanem: zmiksuj lub posiekaj drobno szkl. zielonych lub czarnych oliwek, dodając po 1/4 szkl. oliwy z oliwek i posiekanej czerwonej cebuli oraz 2 zgniecione ząbki czosnku, a następnie 2 łyżki posiekanej natki, łyżkę musztardy Dijon oraz po 1/2 łyżeczki sosu Tabasco i Worcestershire.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię