13 lutego 2017

Motywacja do treningu na siłowni

Utrata motywacji do treningów prędzej czy później dopadnie każdego. Przychodzi w najmniej oczekiwanym momencie i odbiera nam chęć do dalszych treningów.  Przedstawiamy 5 skutecznych sposobów, dzięki którym odzyskasz motywację do walki o lepszą sylwetkę.

Motywacja do ćwiczeń

Kiedy z treningu na trening widzimy zmiany naszej sylwetki wszystko jest dobrze. Problemy zaczynają się w chwili gdy przychodzi zastój. Odczuwamy wewnętrzną frustrację i spada nam ochota na kolejne treningi. Wiąże się to z utratą motywacji do dalszych działań. Taki moment na pewno prędzej czy później przyjdzie do nas. Dlatego bardzo ważne jest bycie przygotowanym na taką ewentualność. Najważniejszy w tym wszystkim jest nasz umysł, który w parze z motywacją jest najlepszym duetem gwarantującym sukces. Niestety nie ma uniwersalnego sposobu na odzyskanie utraconej motywacji, gdyż na każdego z nas działają zupełnie inne elementy. Przedstawiamy wam pięć skutecznych sposobów na odzyskanie motywacji. 
 

1) Motywacyjna muzyka

Muzyka jest doskonałym motywatorem do treningu na siłowni. To właśnie dzięki niej nabieramy siłę na kolejne powtórzenie i odzyskujemy energię gdy musimy dokończyć daną serię. Dzięki niej jesteśmy w stanie zapomnieć o naszym zmęczeniu lub złej aurze. Pierwszym krokiem jest utworzenie ulubionej playlisty, w skład której będą wchodziły wyłącznie utwory dodające nam siły podczas wysiłku. Muzyka motywacyjna świetnie sprawdzi się zarówno jeśli chodzi o trening cardio jak i trening siłowy. W treningu cardio, energiczna muzyka pomoże utrzymać stałe tempo, przez co nasze możliwości wydolnościowe zwiększą się diametralnie i szybciej pozbędziemy się tkanki tłuszczowej.

2) Niemożliwe nie istnieje

Właściwe nastawienia to podstawa. Pierwszym krokiem stojącym przed tobą jest wyznaczenie celu, który będzie ci przyświecał w drodze po upragniony cel. Jeśli ty sama uwierzysz w realizację celu, który obrałaś, to nic i nikt nie jest w stanie ci tego odebrać. Niemożliwe nie istnieje. Weź sobie to hasło do serca i każdego dnia powtarzaj sobie w ważnych dla ciebie momentach. W procesie motywacyjnym ogromną rolę odgrywa prawidłowe nastawienie. Im bardziej uwierzysz w to, że możesz osiągnąć sukces, tym szybciej go osiągniesz.

3) Zapisuj swoje wyniki i rób zdjęcia

Nic nie motywuje bardziej jak widoczne efekty. Rób regularnie zdjęcia swojej sylwetki i notatki ze swoich treningów. Pozwoli Ci to nie tylko na dokładną analizę zakończonego treningu, ale także podniesie próg twojej motywacji. Zrobione zdjęcia i wykonane notatki, mogą ci się przydać w momencie, w którym stracisz swój zapał i motywację do ćwiczeń.

4) Trening z partnerem

Jeśli masz taką możliwość, to warto z niej skorzystać. Jeśli twoja połówka podobnie jak ty lubi być aktywna i chodzić na siłownie, może powinniście pomyśleć o wspólnych treningach. Nic tak nie dodaje motywacji jak partner treningowy, który dopilnuje, żebyś wykonała wszystkie zaplanowane powtórzenia. Dodatkowo zadba o poprawną technikę wykonywanych ćwiczeń, dzięki czemu zmniejszysz ryzyko wystąpienia kontuzji. Jeśli jesteś singlem i trening z partnerem odpada, doskonałym rozwiązaniem będzie wyciągniecie na siłownie swoich znajomych. Połączenie wspólnej zabawy i zdrowej rywalizacji, na pewno wyjdzie wam na dobre.

5) Obserwuj swoich ulubionych motywatorów

Popularne przysłowie mówi: „Ucz się od najlepszych”. Ta zasada odnosi się także do poszukiwań motywacji, w sytuacji kiedy ją utraciłaś. Zacznij obserwować media społecznościowe osób, które w świecie sportu osiągnęły pewne sukcesy. Osoby takie nie tylko udzielą ci wielu ważnych porad treningowych i dietetycznych, ale przede wszystkim dostarczą ci wiele motywacji.  


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię