25 sierpnia 2016

Ta strategia pomoże ci podkręcić spalanie tłuszczu!

Nie masz czasu na trening, a może fitness snacking zamiast siłowni?

Nie rezygnuj z codziennej aktywności! Gdy trening nie wchodzi w grę, zastosuj minimalistyczną strategię, by uzyskać podobne korzyści.

Nie chcesz lub nie możesz poświęcać godzin na ćwiczenia? Wypróbuj fitness snacking! Naukowcy stworzyli to pojęcie analogiczne do sytuacji z dietą. Chodzi o krótkie „wybuchy” aktywności fizycznej – zwłaszcza przed jedzeniem.

Pojedyncza dawka aktywności może bowiem zwiększać wrażliwość komórek na insulinę nawet na 16 godzin! Według wyników badań zaprezentowanych w piśmie „Diabetologia”, metoda ta pozwala efektywniej kontrolować poziom cukru we krwi niż codzienna 30-minutowa sesja umiarkowanie intensywnego fitnessu przed kolacją.

Wystarczy wprowadzić trzy interwałowe zestawy ćwiczeń, zastosowane w badaniu: sześć 1-minutowych sesji przy 90% maksymalnego tętna, przeplatanych powolnymi, 1-minutowymi spacerami, a kończonych na 30 minut przed 3 głównymi posiłkami. Stwierdzono, że pozwala to na zmniejszenie poposiłkowego poziomu glukozy we krwi o 12% w ciągu całego dnia, a efekt ten rozciąga się na kolejną dobę.

Inne badania potwierdziły, że ćwiczenia interwałowe co drugi dzień dają lepsze efekty niż codzienny fitness – pomimo mniejszej porcji ruchu. Z kolei w eksperymencie duńskim dowiedziono, że osoby z umiarkowaną nadwagą, ruszające się tylko przez 30 min dziennie, nie traciły wcale mniej na wadze niż te stosujące treningi godzinne. Krótszy czas wysiłku wiązał się za to z zachowaniem wyższego poziomu energii i większej aktywności w ciągu dnia, a także silniejszej motywacji. Dłuższy czas sprawiał, że postrzegano ćwiczenia jako monotonne i wyczerpujące. Nie musisz więc się forsować – ruszaj się dla przyjemności, bo dzięki temu będziesz robić to regularnie.
A jeśli nie masz czasu, by „wcisnąć” trening do planu dnia, wykorzystaj wszystkie możliwe sposoby, by choć trochę się zmęczyć. Zrób sobie przerwę na 4-minutowy trening tabaty, podbiegnij, gdy się spieszysz, przenieś ciężkie zakupy, a przede wszystkim zrezygnuj z windy i chodź po schodach!


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię