31 grudnia 2016

Co powinniśmy jeść zimą?

Tags: zima
Zima to czas, gdy za oknem zmienia się pogoda i temperatura. Należy pamiętać, żeby naszą dietę dostosować do panującej aury. W tym artykule pokażemy Wam co powinniście jeść, a czego najlepiej unikać.

Dopasowana dieta

Zimą, nasz organizm zaczyna bronić się przed spadkiem temperatur. W tym celu magazynuje tłuszcz, aby móc lepiej przystosować się do panujących warunków. Biorąc pod uwagę ten fakt, warto dokonać kilka zmian w naszym planie dietetycznym i nieco obniżyć bilans kaloryczny. Dietę należy uzupełnić dodatkową suplementacją. Nie zapomnijcie o niezbędnych witaminach i minerałach, dzięki którym podniesiemy poziom swojej odporności. Bardzo duże znaczenie w kontekście diety ma zapewnienie odpowiedniej temperatury. Nasz organizm utrzymując stałą temperaturę, zużywa więcej energii niż podczas innych pór roku. Większe zużycie energii wiąże się z wzrostem apetytu.

Świeże warzywa i owoce

Świeże warzywa i owoce powinny być nieodzownym elementem zimowej diety. To doskonałe źródło niezbędnych witamin i minerałów, które właśnie w okresie zimowym mogą okazać się na wagę złota. Postawcie na warzywa korzeniowe, do których możemy zaliczyć marchew, pietruszkę, seler czy buraki. Nie tylko doskonale sprawdzą się kremy i zupy, ale także soki ze świeżo wyciskanych warzyw. W okresie zimowym nie zapomnijcie o warzywach cebulowatych, do których zaliczymy cebulę i czosnek. Czosnek często jest wykorzystywany przy leczeniu przeziębień.
 

Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na to po jakie owoce sięgamy. W okresie zimowym możemy zaobserwować większą niż zwykle dostępność cytrusów z najdalszych zakątków świata. Cytrusy niestety wychładzają nasz organizm co może wiązać się z większym zapotrzebowanie organizmu na temperaturę. Warto w tym okresie postawić na tradycyjne polskie owoce, czyli jabłka i gruszki, które podobnie jak cytrusy zawierają w sobie dużo cennych witamin. Warto pamiętać także o zamrożonych owocach, z których możemy przyrządzić ciekawe fit desery.

O tym nie zapomnij

Pamiętaj, żeby spożywać dziennie 5, a nawet 6 posiłków. Rozłóż sobie je w ciągu całego dnia i spożywaj o regularnych porach, zachowując zbliżone odstępy czasowe. Pierwszy jak i ostatni posiłek może być spożywany w towarzystwie ciepłych napojów. Podczas zimy nie zapominaj o zdrowych tłuszczach, do których zaliczamy orzechy, awokado, nasiona lnu czy łososia norweskiego. Świetnie sprawdzą się także naturalne termogeniki, które pobudzą Twój metabolizm.

 


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię