14 grudnia 2016

Dodaj energii swoim mięśniom!

Kawa i jej wpływ na trening

Tags: kawa energia
Kawa uważana jest za najpopularniejszy napój na świecie, bez którego miliony ludzi nie wyobraża sobie rozpoczęcia dnia. Kofeina zawarta w kawie doceniana jest też przez osoby ćwiczące na siłowni . Nie tylko doda nam energii na treningu, ale także przyczyni się do spalania tkanki tłuszczowej. Oto 4 korzyści wynikające z picia kawy.

1. Kawa pomaga w redukcji tkanki tłuszczowej

Kawa, a raczej kofeina w niej zawarta przyczynia się do redukcji masy ciała. Dzieje się tak za sprawą wzrostu termogenezy. Nasza przemiana materii staje się coraz większa, przez co jesteśmy w stanie spalić większą liczbę kalorii podczas wysiłku fizycznego jak i poza nim. Podczas diety redukcyjnej kiedy jesteśmy na ujemnym bilansie kalorycznym, nasz organizm sięga do rezerw energetycznych zgromadzonych w tkance tłuszczowej. Wypij kawę przed treningiem, dzięki czemu poprawisz tempo swojego metabolizmu.  Ze względu na swoje właściwości, kofeina jest podstawowym składnikiem suplementów odchudzających.

2.  Poprawia krążenie i zwiększa wydajność

Jedna kawa wypita bezpośrednio przed treningiem nie tylko poprawi naszą koncentrację, ale i zwiększy nasza wydajność podczas treningu. Jeśli czujemy, że nasze zmęczenie może znacząco wpłynąć na trening, możemy kilka minut przed nim wypić kubek kawy. Dzięki temu nie tylko poprawimy swoje skupienie, ale także krążenie krwi.

3. Stymulacja mięśni

Zawarta w kawie kofeina wspomaga pracę kory ruchowej w płacie czołowym, która odpowiada za prawidłową prace naszych mięśni. Kofeina może znacząco zmniejszyć proces zmęczenia mięśni, przez co nasze treningi będą jeszcze bardziej efektywniejsze. Picie kawy przyczynia się do zwiększenia aktywności neuromotorycznej, która odpowiedzialna jest za kierowanie procesami stymulacji mięśni. Dodatkowo należy zaznaczyć, że kofeina opóźnia procesy starzenia.

4. Wpływa na zmniejszenie zakwasów

Opublikowane niedawno wyniki badań na Uniwersytecie w Illinois jasno mówią, że wypicie 2 filiżanek kawy 30 minut przed treningiem pozwolą nam zrobić mocny trening, bez obaw o wystąpienie zakwasów. Kofeina znacząco wpływa na zredukowanie bólu mięśni bezpośrednio po treningu, dzięki czemu będziemy mogli szybciej przystąpić do kolejnego zestawu ćwiczeń.

 


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię