5 grudnia 2016

5 największych mitów dotyczących treningów i diety

Wiele osób w nie wierzy, my je obalamy!

Wybraliśmy dla Was 5 mitów dotyczących treningów i diety, które możemy najczęściej spotkać w Internecie oraz na siłowniach i fitness klubach wśród trenujących. 

Produkty light są zdrowsze

W wielu przypadkach jest to prawda, ponieważ wersja light zazwyczaj pozbawiona jest takich dodatków jak biały cukier czy tłuszcze utwardzone. Nie jest to reguła i często produkty opatrzone magicznym słowem „light” są dla nas mniej korzystne niż ich tradycyjna wersja. Brak cukru w takich produktach często zastępuje się chemicznymi słodzikami, które negatywnie mogą wpłynąć na nasze zdrowie i samopoczucie. Przed dokonaniem zakupów dokładnie przeanalizuj skład wybranego produktu i zwróć szczególną uwagę na składniki zastępujące cukier.

Dieta gwarantuje 100% sukcesu w odchudzaniu

Jest to jeden z największych błędów występujących wśród osób, których celem jest pozbycie się kilku niechcianych kilogramów. Oczywiście dieta jest bardzo ważna i to jest fakt, ale nie gwarantuje ona w 100% efektu, jakim jest pozbycie się tkanki tłuszczowej. Nie jest możliwe skuteczne odchudzanie bez połączenia właściwej diety z ćwiczeniami. Dieta to 70% sukcesu natomiast pozostałe 30% stanowią treningi. Nie zapominaj o tym, kiedy będziesz planować swoje noworoczne postanowienia.

Dzięki robieniu „brzuszków” zrobię sześciopak

Nic bardziej mylnego. Możemy robić dziennie 200, 300 brzuszków i innych ćwiczeń na mięśnie brzucha, ale dzięki temu nie pokażemy mięśni brzucha. Mięśnie brzucha każdy z nas ma, tylko musimy je pokazać. Najważniejszą rzeczą jest ich odsłonięcie spod tkanki tłuszczowej, która je otacza. Dlatego najważniejsza jest dobrze zaplanowana redukcja tkanki tłuszczowej, a potem wykonywanie ćwiczeń, które zaangażują nasze mięśnie brzucha.

Dzień bez treningu jest dniem straconym

Większość osób zaczynająca swoją przygodę z siłownią bardzo często popełnia ten błąd. Jest to jeden z największych mitów dotyczących treningu, który musimy obalić. Na samym początku należy jasno zaznaczyć, że nasze mięśnie rosną nie podczas treningu, ale podczas snu i odpoczynku. Jeżeli będziemy je codziennie poddawać ciężkim treningom, nie rozwiną się w taki sposób jaki byśmy sobie tego życzyli. Trenując codziennie dojdzie jedynie do przetrenowania, które negatywnie odbije się na naszej sylwetce i psychice.

Nadmierna wiara w suplementy i inne cudowne pigułki

Trzeba jasno powiedzieć, że nie ma jednej cudownej pigułki gwarantującej  spalanie tkanki tłuszczowej. Gdyby taką ktoś wymyślił, z pewnością byłby najbogatszym człowiekiem na świecie. Codziennie  w gazetach i w Internecie możemy zobaczyć nachalne reklamy obiecujące utratę kilogramów w np. 30 dni.  Radzimy nie klikać w takie reklamy i nie wierzyć w slogany reklamowe. Gwarancją sukcesu jest dobrze zbilansowana dieta i trening. Suplementy diety powinny być jedynie dodatkiem do Twojego planu dietetycznego. 


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię