28 listopada 2016

Makijaż sportowy [PORADY EKSPERTA]

Jak się pomalować, kiedy idziemy na trening?

Tags: fit makijaż
Jak wiadomo trening mniej lub bardziej intensywny pobudza w jeszcze większym stopniu nasze gruczoły do wydzielania potu i sebum. Dlatego warto pamiętać, żeby zadbać o kondycję skóry. Więcej o makijażu sportowym od naszej ekspertki SHAPE i zarazem kreatorki pięknych wizaży, Pauliny Charchalis. 

Dobrze oczyszczona, nawilżona i wypielęgnowana skóra stanowi najlepszą bazę pod nasz makijaż. Oczywiście dodatkowo możemy wspomóc się np. o bazy regulujące wydzielanie sebum, ale tylko punktowo i w niewielkiej ilości.

Make up do sesji przygotowała Paulina Charchalis. 

Cechą główną makijażu sportowego jest naturalność i świeżość. Dlatego wszystkie produkty których postanowimy użyć najlepiej dozować tak, aby nie przesadzić z ich ilością. Unikniemy dzięki temu efektu ciężkości. Każda z nas musi spojrzeć na siebie indywidualnie, co chce ukryć, a na co zwrócić większą uwagę. Na rynku jest szereg produktów które zapewnią nam pożądany efekt.

Skóra w makijażu sportowym

Do wyrównania kolorytu skóry możemy użyć pudru, kremu BB/CC czy podkładu o mniejszym stopniu krycia. Skóra dzięki lżejszym produktom nie zostanie obciążona, a gruczoły łojowe nie ulegną zaczopowaniu - dbajmy o skórę długofalowo. Jeżeli borykamy się z większymi niedoskonałościami użyjmy punktowo silniej kryjącego korektora. Zapewni to nam komfort bez zbędnej warstwowości produktów. Całość lub tylko strefę T, w przypadku skóry mieszanej lub tłustej można wykończyć transparentnym pudrem matującym.

Podkreślenie policzków

Rumieńce podczas wysiłku często występują naturalnie, więc możemy zrezygnować z nakładania różu. Jeżeli jednak nie przeszkadza nam takie podkreślenie i lubimy ten efekt, sugerowałabym nałożyć róż w kolorze łososiowym- wygląda on bardzo naturalnie i świeżo. Jeżeli lubisz efekt zdrowej i naturalnej opalenizny możesz korzystać z samoopalacza, bądź użyć bronzera, aby skóra wyglądała na muśniętą słońcem.

Make up oczu na siłowni

Jeżeli na naszych powiekach jest bardzo widoczne płytkie unaczynienie tzw. żyłki, możemy użyć bazę lub cienie w tonacji skóry, która bardzo ładnie je przykryje. Podkreślamy przede wszystkim linię rzęs. Zewnętrzne kąciki oczu możemy obrysować ciemną konturówką i delikatnie rozetrzeć dla subtelniejszego efektu. Dla Pań które lubią graficzne podkreślenie wystarczy aplikacja eyelinera. Rzęsy mogą być mocniej wytuszowane na całej linii rzęs górnej powieki bądź tylko w kącikach zewnętrznych. Jeżeli mamy tendencje do rozmazywania się tuszu użyjmy maskary wodoodpornej. Alternatywą dla tuszy mogą być jednorazowe kępki, połówki rzęs na pasku bądź bardzo popularne zabiegi przedłużania rzęs.

Brwi 

Brew jest ramą dla naszego oka dlatego zachęcam do poświęcenia im uwagi. Dzięki prawidłowym proporcjom możemy uzyskać efekt jeszcze bardziej wypoczętego spojrzenia. Do stylizacji możemy użyć transparentnych żeli bądź tych z kolorem. Są one o przedłużonej trwałości więc nie musimy obawiać się że je rozmażemy podczas treningu.

Pomalowane usta na siłowni

Na usta możemy nanieść ulubiony balsam, błyszczyk bądź pomadkę nawilżającą. Polecam te, które barwią usta na delikatny róż. Dodatkowo powinny posiadać filtry przeciwsłoneczne.

Paulina Charchalis na FB www.facebook.com/lashandbrowbuduar

Paulina na Instagramie www.instagram.com/pcharlize

ZOBACZ 5 powodów, dla których warto pić wodę kokosową


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię