30 czerwca 2017

Zatrzymanie wody w organizmie

Poznaj przyczyny i objawy problemu!

Człowiek w 60-70 % składa się z wody. Sam nasz mózg to w 75% sama woda. Woda jest paliwem, które nie tylko hamuje uczucie pragnienia, ale jest cennym źródłem minerałów, dzięki którym nasze ciało prawidłowo funkcjonuje. Wapń, magnez, sód, czy potas to tylko parę z jej najważniejszych składowych elementów. 

Zatrzymanie wody w organizmie objawy 

Zatrzymanie wody w organizmie może być bardzo niekomfortowym uczuciem.  Nie tylko wizualnie masz więcej kilogramów, ale czujesz się ociężale oraz sennie. Nie masz wtedy energii i motywacji do działania. Czujesz, że Twoje nogi są spuchnięte i nie możesz dopiąć ulubionych spodni, w które jeszcze 2 dni bezproblemowo się mieściłeś. Twój brzuch jest wzdęty, masz obrzmiałą twarz oraz ręcę i odczuwasz nieustanny dyskomfort. 

Znasz to uczucie przed miesiączką, kiedy twój organizm jest jak puchnąca bomba zegarowa, która zaraz wybuchnie? Na pewno jednym ze sprawców jest zatrzymanie wody w twoim ciele. Dzieje się tak z powodu zaburzenia gospodarki wodnej i gromadzenia wody w komórkach. Problem ten w większości dotyczy kobiet, jednak nie zapominajmy, że to także mężczyźni mogą się z nim borykać. 

Zatrzymanie wody w organizmie przyczyny

Najczęściej odpowiada za to brak wystarczającego spożywania płynów. Nasz organizm buntuje się i niestety odkłada jej zapas na czarną godzinę.

Przyczyny: 

  • choroby nerek, tarczycy, serca i wątroby
  • PMS
  • spożywanie zbyt dużej ilości soli 
  • nieprawidłowa higiena snu
  • suche i gorące powietrze 
  • problemy z krążeniem i powstawanie żylaków
  • brak ruchu
  • nieprawidłowa dieta uboga np. w białko

 

ZOBACZ Pił 4 litry wody dziennie. Efekt jest szokujący

Jak zwalczyć zatrzymanie się wody w organizmie? 

Podstawową i żelazną zasadą jest pamiętanie o wypiciu przynajmniej 2 litrów wody mienaralnej dziennie. Warto odliczyć sobie ilość szklanek, które powinniśmy wypić i trzymać się ściśle założonego planu. Popijaj wodę między posiłkami, a zobaczysz, że pomoże to także w spożyciu mniejszej ilość pokarmu. Na początku może być ciężko, ponieważ organizm nie będzie przyzwyczajony do przyjmowania takiej ilości płynów, ale po paru dniach na pewno poczujesz znaczną różnicę. Jedz także banany, które są doskonałym wspomagaczem pozbywania się wody z organizmu. Dobrym wyborem jest także jedzenie większej ilości płatków owsianych oraz rodzynek. 

Jeżeli lubisz długie wylegiwanie się w wannie to doskonały moment na wdrożenie swoich fantazji w życie. Dodaj aromatyczne olejki oraz specjalne sole, która wspomogą walkę z zatrzymaniem się wody. Twoje ciało nie tylko się zrelaksuje, ale widocznie zmniejszą się obwody twoich nóg i brzucha. 

Pamiętaj także o odpowiedniej suplementacji. Nie zapominaj o przyjmowaniu dodatkowej dawki witaminy A i C. Jedz dużo warzyw i owoców, nie zapominaj o ziemniakach, szpinaku i kiwi, ponieważ zawierają dużą ilość potasu, który reguluje gospodarkę wodną organizmu. Koniecznie odstaw fast foody, słodycze, paluszki, precelki i inne słone rzeczy. 

ZOBACZ Jak szybko i skutecznie schudnąć 10 kg


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię