28 października 2016

Seler - partner w odchudzaniu

Ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej i poprawia metabolizm

Seler ze względu na swoje właściwości odchudzające stał się bardzo popularnym warzywem wśród osób chcących pozbyć się kilku zbędnych kilogramów. Dietę selerową pokochały także gwiazdy Hollywood, które nie wyobrażają sobie dnia bez wypicia koktajlu bazującego na selerze. Czy seler faktycznie ułatwia odchudzanie?

Pozytywne właściwości selera

Seler to jedno z najmniej kalorycznych warzyw. Sto gram selera to zaledwie 13 kcal. Jest nie tylko niskokalorycznym warzywem, ale także świetnie pobudza przemianę materii. Ponadto seler oczyszcza organizm z toksyn, nawilża skórę i likwiduje obrzęki. Dietetycy bardzo często podkreślają właściwości odchudzające selera w kontekście procesu trawienia. Seler ułatwia trawienie tłuszczów, co bezpośrednio przekłada się na proces odchudzania. Mówiąc o selerze i jego pozytywnych właściwościach nie sposób zapomnieć o jego właściwościach oczyszczających. Seler naciowy wspomaga proces usuwania toksyn z naszego organizmu oraz ubocznych produktów przemiany materii. Takim produktem może być np. kwas moczowy, który może przyczynić się do powstania poważnych chorób stawów.

Dieta selerowa

Seler naciowy ze względu na liczne pozytywne właściwości odchudzające i oczyszczające stał się bardzo popularny jako nieodzowny element diety. Dieta selerowa w ostatnim czasie stała się bardzo popularna wśród osób, które mają problem z pozbyciem się niechcianej tkanki tłuszczowej. Pozytywne strony jej stosowania doceniło wiele znanych osób w Hollywood, które na swoich kanałach społecznościowych fotografują się z produktami zawierającymi to warzywo.

Zasady diety selerowej

Dieta selerowa powinna trwać nie krócej niż siedem dni. W ciągu całego tygodnia, jeden posiłek dziennie powinien bazować na surowym selerze. Dlaczego powinien być to surowy seler? Indeks glikemiczny surowego selera jest zupełnie inny niż w przypadku, gdy to warzywo poddamy jakiejkolwiek obróbce termicznej. Indeks glikemiczny surowego selera wynosi 15, natomiast gotowany ma indeks na poziomie 85. Jak doskonale widzimy jest to bardzo duża różnica. Nie bez znaczenia podaję tą różnicę, ponieważ indeks glikemiczny jest bardzo ważny dla osób będących na diecie redukcyjnej. Im niższy jest indeks glikemiczny danego produktu, tym lepiej chroni nas przed skokiem glukozy. Najlepszym produktem z selera jaki możemy Wam polecić jest wyciskany sok oraz surówka. Bardzo ciekawym rozwiązaniem będzie krem z selera. Wspomniany wcześniej sok z selera wypity na czczo wpłynie na jeszcze lepsze pozbycie się z naszego organizmu toksyn, przez co nasz organizm będzie w jeszcze lepszej formie.

Selerowy koktajl

Prawdziwa bomba witaminowa i oczyszczająca nasz organizm, którą każdy z Was będzie mógł zrobić sam w domu. Do jego wykonania będzie potrzebowali tylko dwóch składników: selera i marchewki. Połączenie tych dwóch super warzyw to prawdziwe bogactwo witamin takich jak witamina C, B czy E. Koktajl jest niezwykle bogaty w kwas foliowy, potas, cynk, magnes, żelazo a także fosfor. Nie tylko rewelacyjnie smakuje, ale świetnie oczyszcza organizm, nawilża skórę i wzmacnia włosy. 


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię