21 października 2016

Jogging dla początkujących

Jogging to jedna z najlepszych form aktywności fizycznej. Do jej uprawiania wystarczą nam jedynie odpowiednie buty i chęć pokonywania kolejnych kilometrów. Jeśli myślisz o joggingu ten artykuł powstał z myślą o Tobie!

Jogging

Jogging to jedna z najprostszych form aktywności fizycznej, polegająca na truchcie lub biegu w wolnym tempie. Nie bez powodu nazywany jest bieganiem rekreacyjnym. Podczas uprawiania joggingu nie obciążymy tak naszego organizmu, jak podczas biegania. Dlatego tę formę aktywności polecimy każdemu. Jeśli chcesz zgubić kilka kilogramów, poprawić swoją wydolność lub kondycję, to jogging powstał z myślą o Tobie.

Jak zacząć?

Rozpoczęcie uprawiania joggingu jest niezwykle proste.  Do jej uprawiania wystarczą dobrze dobrane buty i sportowa odzież. Osoby bardziej zaawansowane mogą wyposażyć się w pulsometry, dzięki którym na bieżąco będą kontrolować nie tylko swoje tętno, ale także liczbę przebytych kilometrów. Jogging podobnie jak inne formy aktywności fizycznej wymaga stopniowego przyzwyczajenia naszego organizmu do wysiłku. Nasze treningu musimy dopasować do naszych możliwości. Na początku wybierajmy krótsze odcinki i stopniowo wydłużajmy trasę. Bardzo ważne jest, żeby na samym początku nie narzucać sobie morderczego tempa. Idealnym rozwiązaniem może być dobranie sobie kompana, z którym przebiegniemy pierwsze kilometry. Każdy trening rozpocznij od rozgrzewki, która nie tylko rozgrzeje mięśnie, ale także pozwoli zmniejszyć ryzyko wystąpienia kontuzji.

Jogging a bieganie

Mimo, że jogging i bieganie należą do tej samej grupy ćwiczeń aerobowych, to między nimi możemy wyróżnić kilka znaczących różnic. Pierwszym elementem odróżniających jogging od biegania jest intensywność treningu. Jogging charakteryzuje się mniejsza intensywnością w stosunku do treningu biegowego, przez co wybiera go więcej osób niezależnie od wieku i stażu treningowego. Kolejnym czynnikiem odróżniającym jest ilość spalonych kalorii. Bieganie z racji wyższej intensywności spowoduje więcej spalonych kalorii.

Efekty

Uprawianie joggingu niesie za sobą bardzo dużo korzyści i możemy podzielić je na kilka płaszczyzn. Pierwszą z nich jest płaszczyzna zdrowotna. Jogging świetnie wzmacnia nasz układ oddechowo – krążeniowy oraz obniża ciśnienie krwi. To jeszcze nie koniec. Jedną z najważniejszych korzyści jest poprawienie odporności, przez co będziemy mniej podatni na choroby. Liczne badania naukowo wykazały, że jogging chroni przed zachorowaniem na chorobę Alzheimera. Jogging jest świetnym lekarstwem dla osób silnie narażonych na stres, dzięki czemu obniżymy ryzyko zachorowania na depresję. Kolejną płaszczyzną plusów wynikających z uprawiania joggingu jest nasza sfera emocjonalna. Jogging wyzwala w nas pokłady endorfin, dzięki którym nasze samopoczucie znacząco się poprawi. Wiele osób jogging kojarzy wyłącznie z wysiłkiem. Należy na to spojrzeć z nieco innej strony. Dzięki uprawianiu tej właśnie aktywności fizycznej, możemy przeznaczyć te kilka minut tylko i wyłącznie dla siebie. 


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię