12 października 2016

Rozgrzewka przed treningiem

Rozgrzewka to nieodzowny element każdego treningu. Również w treningu siłowym odgrywa bardzo ważne zadanie.

Rozgrzewka przed treningiem siłowym

Rozgrzewka to obowiązkowy element treningu siłowego. Niestety wiele osób ćwiczących na siłowni  o tej części treningu zapomina. Przypominają sobie o niej dopiero wtedy, kiedy pojawia się kontuzja. W tym miejscu należy jasno podkreślić, że brak odpowiedniej rozgrzewki skutkuje większą podatnością na kontuzje, do których możemy zaliczyć m.in. : naderwania i zerwania mięśni, zapalenia stawów, skręcenia, złamania kości, czy powszechnie znane skurcze.  Przeprowadzenie rozgrzewki przed treningiem siłowym nie tylko zmniejszy ryzyko wystąpienia kontuzji, ale także w znaczący sposób pozwoli poprawić jakość i intensywność naszego treningu. Kolejną zaletą rozgrzewki jest poprawienie krążenia krwi, przez co nasze ciało będzie bardziej przygotowane do wykonywania ćwiczeń.  Jeśli chodzi o czas trwania takiej rozgrzewki, to niestety nie ma jednego i konkretnego zalecenia dotyczącego czasu jej trwania. Czas rozgrzewki zależy od indywidualnego podejścia do treningu. Starajmy się aby nasza rozgrzewka nie była krótsza niż 10 minut. Uwagę należy zwrócić także na warunki atmosferyczne. Zimą nasza rozgrzewka powinna być nieco dłuższa i bardziej intensywna.

Jak powinna wyglądać rozgrzewka?

Rozgrzewka musi być dynamiczna. Świetnie sprawdzą się energiczne wymachy rękami i nogami, podskoki, skłony czy krążenia rękami. Wszystkie ruchy powinniśmy wykonać w sposób energiczny. Doskonałym rozwiązaniem może okazać się strefa aerobów. Wiele osób jako sposób rozgrzewki wybiera spacer lub trucht na bieżni. Dużym powodzeniem cieszy się także orbitrek oraz steper, dzięki którym podniesiemy temperaturę naszego ciała. Nie lekceważmy rozgrzewki i zadbajmy o to, aby każdy trening był nią poprzedzony. Wiele gwiazd fitness właśnie od niej zaczyna swój trening. Rozgrzewka może także wprowadzić nas w odpowiedni rytm treningu. Dzięki niej możemy skupić się na planie naszego treningu, który zaraz wykonamy.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię