23 sierpnia 2018

TE rzeczy musisz wiedzieć, zanim rozpoczniesz KETO DIETĘ

Dowiedz się czy ta dieta to najskuteczniejszy sposób na utratę zbędnych kilogramów.

Obsesja na punkcie odchudzania, dążenie do perfekcji  - to wszystko sprawia, że co chwilę pojawiają się kolejne „modne” diety.

W latach 90tych wmawiano nam, że zamiana każdego produktu na te z oznaczeniem „niskotłuszczowy” to klucz do utraty wagi i lepszego zdrowia. Dzisiaj już wiemy, że osiągnięcie szczupłej sylwetki możliwe jest dzięki wysokotłuszczowemu planowi żywienia ale o niskiej zawartości węglowodanów. Coraz chętniej włączamy do diety tłuste ryby, awokado, zdrowe oleje i oliwę. Dla uściślenia, dieta przeciętnego człowieka zawiera około 55% węglowodanów, 30% tłuszczu i 15% białka.

Jak rozkład makroskładników wygląda w keto diecie?

Zapewne już to wiesz, że na tej diecie jesz dużo więcej tłuszczu i bardzo mało węglowodanów. W tym przypadku energia dostarczana jest w 80% z tłuszczu, 15% z białka i 5% z węglowodanów. Dla osoby na diecie 1500 kalorii, przekłada się to na 19g węglowodanów dziennie – czyli mniej niż jest w jednym jabłku. Preferowanym źródłem paliwa dla twojego organizmu są węglowodany. Jeśli tego składnika jest bardzo mało twoje ciało spali je szybciej i będzie musiało zacząć rozkładać tłuszcz na energię. Kiedy to się stanie, twój organizm przechodzi w stan ketozy.

Co powinnaś wiedzieć, zanim spróbujesz keto diety?

Ponieważ badania naukowe nad tym rodzajem diety są dość ograniczone i niejednoznaczne, ważne jest, aby przed jej wypróbowaniem dowiedzieć się o ewentualnych zagrożeniach.

Sprawdź naszą galerię i poznaj główne założenia KETO DIETY…


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię