12 października 2016

Trening na czczo

Czy warto go robić?

Czy trening aerobowy i siłowy robiony na czczo ma sens i czy jest bezpieczny dla naszego zdrowia? 

Trening aerobowy na czczo

Temat treningów aerobowych jest bardzo złożony. Ma on wielu przeciwników, jak i wiernych sympatyków. Czy trening cardio na czczo jest zdrowy i przyczyni się do utraty tkanki tłuszczowej?
Niestety nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Treningu na czczo nie powinna wykonywać osoba, której zależy na pozbyciu się tkanki tłuszczowej przy zachowaniu masy mięśniowej. Jest to bardzo ciężkie do pogodzenia i może przynieść niepożądane skutki. Punktem wyjścia powinna być odpowiednio zbilansowana dieta, dostosowana pod konkretną osobę, której głównym zadaniem będzie dostarczenie niezbędnych składników odżywczych. Kolejnym zadaniem tej diety będzie powstrzymanie skutków porannego katabolizmu. Jest to bardzo ważny element diety i treningu, na który powinniśmy zwrócić uwagę. W przypadku niedostosowania diety do naszej porannej aktywności cardio, może dojść do spalania tkani mięśniowej. Doskonałym rozwiązaniem będzie suplemenentacja aminokwasami rozgałęzionymi BCAA, które ochronią nasze mięśnie przed rozpadem. Poranny trening cardio na czczo jest niewskazany także z innego powodu, jakim jest nasz kręgosłup. Zaraz po przebudzeniu nasz kręgosłup nie jest w pełni przygotowany do pełnej aktywności fizycznej. Na dłuższą metę, takie treningi mogą przyczynić się do przepukliny międzykręgowej.  Najlepszym rozwiązaniem będzie skonsultowanie naszego treningu aerobowego i diety z trenerem personalnym, który pomoże nam dobrać odpowiednie rozwiązanie.

Trening siłowy na czczo

Temat treningów siłowych robionych na czczo należy rozpocząć od omówienia zagadnienia jakim jest katabolizm. W momencie przebudzenia, w naszym organizmie następuje wyrzut kortyzolu, który jest hormonem katabolicznym. Kortyzol znany jest jako hormon stresu. Jeśli zdecydujemy się na trening siłowy rano bez jakiegokolwiek posiłku nasz stan kataboliczny będzie wysoki. Nie możemy zapomnieć, że sam trening również nasila katabolizm. Takie połączenie na dłuższą metę może doprowadzić do przemęczenia naszego organizmu i utratę wypracowanej masy mięśniowej. Jeśli zdecydujecie się na trening siłowy na czczo należy pamiętać o kilku zasadach. Jedną z najważniejszych zasad jest większa liczba spożytych węglowodanów w dzień poprzedzający nasz trening. Dzięki takiemu rozwiązaniu, nie zabraknie nam niezbędnej energii podczas wykonywania ćwiczeń. Kolejną zasadą o której warto wspomnieć jest suplementacja aminokwasami rozgałęzionymi BCAA. Podobne rozwiązanie ma swoje zastosowanie w treningach aerobowych. Dzięki BCAA zabezpieczymy nasze mięśnie przed katabolizmem. Ostatnią zasadą bez której trening siłowy robiony na czczo nie ma sensu jest pełnowartościowy posiłek po zakończonym treningu. Pamiętajcie aby taki posiłek nie spożywać nie później niż 60 minut po zakończonym treningu.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię