14 sierpnia 2018

Chcesz stracić na wadze? Oto co możesz zrobić, żeby szybko osiągnąć ten efekt!

Odchudzanie to nie jest prosty proces…

Posiadanie najlepszego sprzętu, najnowszych kompletów ubrań sportowych nie wystarczy, żeby schudnąć.

W ostatecznym rozrachunku to i tak wszystko zależy od ciebie. Wymaga samodyscypliny i motywacji. Przekształcanie ciała to nie jest łatwy proces: wymagające treningi i dieta. Wypracowanie rutyny fitnessowej: treningów cardio, treningu siłowego i diety to klucz do zgubienia tych kilku nadprogramowych kilogramów. Postępuj zgodnie z poniższymi poradami:

Po pierwsze ustal dlaczego chcesz schudnąć. Sama myśl o odchudzaniu nie wystarczy. Zastanów się co cię zainspirowało, czy to że chcesz być zdrowsza, a może chcesz zmieścić się w ulubione spodnie, a może zainspirowała cię przyjaciółka i to z nią postanowiłaś zapisać się na wybrane zajęcia sportowe? Najważniejsze, żeby bardzo konkretnie sprecyzować cel. Postaw na metodę drobnych kroków, stawiaj sobie cele łatwe do zrealizowania dzięki czemu nie poddasz się za szybko i nie skażesz się na początku na porażkę.

Po drugie, na samym początku warto podjąć współpracę z profesjonalistą: dietetykiem, trenerem fitness, coachem żywienia. Jeśli taka pomoc jest dla ciebie poza budżetem, zaangażuj męża, czy najlepszą przyjaciółkę. Rozliczaj z nimi zrealizowane zadania i cele, dopingujcie się nawzajem: kiedy jedno nie ma siły pójść na trening, albo chce sięgnąć po coś niezdrowego, zadaniem drugiego jest motywować, dodać „kopa” i wspólnie działać.

Po trzecie zaplanuj sobie coś wyjątkowego po osiągnięciu zamierzonego celu. Niech to będzie wyjazd na weekend do Spa, kupno nowej garderoby, wyjście do kina, czy romantyczna kolacja . Zapewnienie sobie czegoś, na co warto czekać – daje dodatkową motywację i skupienie.

Świętuj postępy… Osiągnięcie końcowego celu to jedno, ale warto w trakcie przechodzenia na zdrowy styl życia, rozpoczęcie odchudzania i treningów – warto stawiać sobie na przykład tygodniowe cele. A kiedy je zrealizujesz to nagradzaj się – czymś drobnym. To pomaga w utrzymaniu pozytywnego nastawienia. Niestety ale czekanie na drastyczne zmiany może łatwo cię zniechęcić i w najgorszym wypadku poddasz się.

Nie skupiaj się na liczbach… To co widzisz na skali wagi niekoniecznie odzwierciedla efekty twoich starań. Zamiast obsesji ważenia się, możesz na przykład raz na jakiś czas się zmierzyć, albo sprawdzić czy ta ulubiona para dżinsów już pasuje.

Nie bój się ulepszać planu… Rutyna, nauczenie się i dostosowanie do konkretnego planu swojego stylu życia jest dobre, ale do czasu. Lubimy zmiany, a szczególnie kiedy przestajemy widzieć efekty, warto urozmaicać treningi, dietę – możesz wypróbować na przykład 3 dniowy detoks sokowy, czy wybrać jakąś nowość treningową i ją wypróbować.

Po ostatnie… Nie poddawaj się. Zmiany, jakie by nie były nie są łatwe, ale zapamiętaj WARTO!

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię