7 sierpnia 2018

5 podstawowych pytań do trenera personalnego, żeby upewnić się że jego treningi są skuteczne

Dowiedz się więcej.

Instruktor fitness to najważniejszy czynnik jeśli chodzi o trzymanie się postanowień o aktywności fizycznej.

Trener/instruktor swoją charyzmą może przekonać cię do systematycznego trenowania, do przekraczania granic, do niepoddawania się, do dążenia do wyznaczonego celu. Z racji tego, że czy wykupienie pakietu zajęć w klubie fitness czy treningów osobistych to dość kosztowne zobowiązania. Dlatego musisz mieć pewność, że trafiłaś idealnie, do takiego miejsca, takiej osoby, z którą zdobędziesz i wypracujesz to co sobie założyłaś.

Na początek warto zadać potencjalnemu trenerowi kilka pytań, żeby upewnić się, że jest idealnym dla ciebie.

JAKIE SĄ KWALIFIKACJE TWOJE KWALIFIKACJE?

Posiadanie wysokich kwalifikacji to podstawa. Oczywiście nie chodzi o to, żeby trener był człowiekiem wielu talentów ;) ale jeśli chcesz być w czymś dobry to musisz się stale szkolić oraz zdobywać doświadczenie. Warto też znaleźć osoby, które wcześniej ćwiczyły z danym trenerem i poprosić ich o opinię. Ciężka i rzetelna praca sama się obroni – tak naprawdę im więcej zadowolonych osób tym lepiej.

CZY PROWADZISZ ZAJĘCIA W SPOSÓB ZABAWNY CZY RACZEJ ŚMIERTELNIE POWAŻNY?

Zdrowy styl życia, treningi, dieta to owszem poważna sprawa. Ale czym byłoby życie bez odrobiny zabawy, uśmiechu i szaleństwa. Nie chodzi o popadanie w skrajności ale chyba przyznasz, że zabawne treningi, czasami tak totalnie na luzie to dość ważny czynnik decydujący o chęci współpracy z danym trenerem. Fitness już dawno nie jest koniecznością tylko stylem życia, dlatego ważne żeby trener umiał włączyć odrobinę szaleństwa, radości i zabawy w aktywność fizyczną.

CZY UDZIELASZ PORAD ŻYWIENIOWYCH?

Zdrowa, wysportowana sylwetka to przede wszystkim odpowiednie żywienie – 70%, a 30% to treningi. Jeśli dopiero zaczynasz i nie masz o „tym wszystkim” pojęcia, warto byłoby gdyby twój trener był w stanie udzielić tobie choć podstawowych informacji żywieniowych. Specjalistyczna wiedza w dziedzinie żywienia okołotreningowego pomoże osiągnąć cele związanem z budowaniem mięśni, utraty wagi i utrzymaniem zdrowych proporcji.

JAKI JEST TWÓJ STYL TRENINGOWY?

Dobierz trenera do swoich potrzeb, jeśli jesteś osobą, która potrzebuje dosłownie nad sobą „kata” to powinni poszukać trenerów na siłowni natomiast jeśli wolisz delikatną i cierpliwą osobę powinnaś raczej poszukać kogoś „od jogi”.


fot. istock.com

CO POWIESZ NA ZAJĘCIA GRUPOWE?

Urozmaicenie i unikanie rutyny to zawsze dobry pomysł. Dlatego warto czasami przyłączyć się o zajęć grupowych. I najlepiej żeby twój trener prowadził i zajęcia indywidualne i te zorganizowane z większą ilością osób. Zajęcia w grupie to także okazja do spotkań towarzyskich. Przyznaj, że dzisiaj nie szukasz samych doznań sportowych? Chętnie dołączasz się do społeczności, uczestniczysz w wydarzeniach sportowych. To w końcu styl życia. I dobrze byłoby gdyby twój trener nie był zamknięty na tego typu doświadczenia.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię