6 sierpnia 2018

Czy wiesz ile białka powinnaś spożywać? Przeczytaj musisz to wiedzieć!

Co Polacy wiedzą o białku?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Arla Protein, ponad 56% ankietowanych nie było w stanie wskazać dziennej ilości białka w swojej diecie.

A to niedobrze. Białko jako podstawowy budulec naszego ciała jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Co to białko i dlaczego powinniśmy je dostarczać?

To cząstka wszystkich ludzkich tkanek: od mięśni, przez skórę, a skończywszy na wszelkich gruczołach. Białko jest potrzebne do regulowania ciśnienia krwi, równowagi kwasowo – zasadowej, utrzymania poziomu hormonów i enzymów, odpowiada także za obieg różnych substancji w organizmie, np.: tlenu, który jest rozprowadzany przez hemoglobinę (białko).

Co szalenie istotne z punktu widzenia aktywności fizycznej, białko wpływa na rozwój mięśni i pełni szczególną rolę w procesie dbania o szczupłą sylwetkę. Dlatego tak ważne jest dostarczane odpowiedniej ilości tego składnika w diecie, co w połączeniu właśnie z aktywnym trybem życia jest najlepszą drogą do dobrego samopoczucia.

Coraz chętniej wybieramy zdrowy styl życia, zaczynamy trenować, korzystamy z usług instruktorów fitness i dietetyków. Wzrost świadomości w tym zakresie wskazują dane z badania przeprowadzonego przez Arla Protein wśród uczestników 13. Półmaratonu Warszawskiego.

Ponad 90% pytanych uprawia sport regularnie – kilka razy w tygodniu lub nawet codziennie. Wśród ankietowanych 81% najchętniej biega, a 36% jeździ na rowerze. Co trzeci ankietowany wybiera siłownię. Wśród osób badanych, 56% wie, że wraz ze wzrostem wysiłku fizycznego należy zwracać uwagę na ilość białka spożywanego w diecie ale trudno im określić ile tego białka przyjmują.

Z badania wynika, że najchętniej sięgamy po mięso oraz ryby – 70%, następnie przetwory mleczne – 68% i jajka – 62%. Niestety taka dieta wiąże się z przyjmowaniem sporych ilości tłuszczu, cholesterolu, a nawet metali ciężkich. Warto wybierać chude mięso, ograniczyć spożywanie pełnotłustych serów i jajek oraz komponować porcje, pamiętając o tym, że właściwa suplementacja białka może uwzględniać również dobrze dobrane przekąski.

Nie masz pewności czy twoja dieta jest odpowiednio zbilansowana? Wzbogać ją o dedykowane produkty wysokobiałkowe, z niską zawartością tłuszczu i cukru oraz z naturalnym składem. Na przykład postaw na jogurty, serki czy milkshake od Arla Protein (zawierają ok. 20g na porcję). To szybki i prosty sposób, żeby uzupełnić dzienne zapotrzebowanie na białko, co pozwala zachować energię przez długi czas.

Produkty wysokoproteinowe to świetne rozwiązanie dla ludzi aktywnych i zabieganych – zawarte w nich 20 g białka pozwala zachować energię przez długi czas. Linię produktów Arla Protein charakteryzuje też niska zawartość cukru i tłuszczu oraz naturalny skład, dzięki czemu można sięgać po nie bez obaw o sylwetkę.


fot. materiały prasowe

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię