3 sierpnia 2018

Te owoce, zawierają niewiele cukru

Dowiedz się, które na stałe powinny zagościć w twojej diecie

Owoce, to zaraz po warzywach najzdrowsza przekąska. Do tego zaszczytnego grona należałoby jeszcze dołożyć orzechy czy nasiona. Jedz przynajmniej kilka porcji dziennie produktów z tej grupy.

Wiadomym jest, że niektóre owoce zawierają sporo cukru, na przykład mango 23g/100g, banany 18g/100g, ananas 16g/100g czy winogrona 15g/100g. Te owoce z najwyższą zawartością cukru wpływają na szybki wzrost poziomu cukru we krwi.

Z kolei owoce, które zawierają sporo innych składników odżywczych, takich jak białko, błonnik czy dobre tłuszcze, powodują, że ten wzrost poziomu cukru we krwi będzie wolniejszy – dlatego że organizm pracuje nad trawieniem innych składników odżywczych.

I chociaż nasz organizm reaguje na cukier tak samo, niezależnie od tego czy pochodzi z pączka czy z ananasa, to jedzenie pokarmu, który poza cukrem zawiera wiele cennych składników odżywczych jest lepszym rozwiązaniem.

Jeśli naprawdę chcesz ograniczyć słodycze to powinnaś zdać sobie sprawę, że przejrzałe owoce zawierają dużo więcej cukru niż te mniej dojrzałe.

Wybraliśmy owoce, które na tle pozostałych zawierają stosunkowo mniej cukru.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię