3 sierpnia 2018

Dieta arbuzowa – to bardzo skuteczny sposób na odchudzanie

Poznaj szczegóły.

Dieta arbuzowa to także rewelacyjny sposób na naturalną detoksykację organizmu. Przynosi doskonałe wyniki, głównie ze względu na występowanie innych produktów, które dostarczają energii. Oczywiście tego rodzaju diety nie powinniśmy stosować dłużej niż 5 dni i po konsultacji z lekarzem.

Dlaczego arbuz?

To owoc o dużej zawartości wody i niskiej kaloryczności. Jest to naturalny środek moczopędny i tonizujący krew. Ułatwia usuwanie płynów i toksyn z ciała. 100g arbuza zawiera tylko 7g cukru i 32kcal. Arbuz składa się z ok. 95% wody – skutecznie orzeźwia i nawadnia. To także bogate źródło błonnika. Polecany jest także dla diabetyków ze względu na niską zawartość węglowodanów i cukrów.

Jakie są założenia diety arbuzowej?

Jest idealna do szybkiego i zdrowego odchudzania (pamiętaj – nie dłużej niż 5 dni). Ogólne założenia tej diety – to jest arbuza tyle ile masz ochotę. Poniżej zobacz przykładowy 5 dniowy jadłospis w diecie arbuzowej.

ŚNIADANIE:

  • Dzień 1: jedna filiżanka kawy lub herbaty, 2 krakersy pełnoziarniste, 1, jogurt naturalny i 1 plasterek arbuza.
  • Dzień 2: jedna filiżanka kawy z mlekiem 2% lub herbata, 1 kromka tosta pełnoziarnistych z plasterkiem szynki.
  • Dzień 3: jedna filiżanka kawy z mlekiem 2% lub herbaty, 1 kromka tosta pełnoziarnistego z plasterkiem szynki lub innej ulubionej wędliny, 1 plasterek arbuza.
  • Dzień 4: jedna filiżanka herbaty, 2 pełnoziarniste krakersy, jogurt naturalny i 1 plaster arbuza.
  • Dzień 5: jedna filiżanka kawy z mlekiem 2%, 2 kromki pełnoziarnistego tosta z 2 plasterkami szynki i plaster arbuza.

LUNCH:

Przez te 5 dni jedz tyle arbuza ile masz ochotę, zrób sok z arbuza, lemoniadę czy koktajl z dodatkiem soku z cytryny i wypij ok. 10 minut przed lunchem.

  • Dzień 1: grillowany filet z piersi z indyka, garść gotowanych brokułów lub fasolki szparagowej z dodatkiem 1 łyżki oliwy z oliwek i kubek jogurtu naturalnego.
  • Dzień 2: garść gotowanego kalafiora, 2 pieczone udka z kurczaka, kubek jogurtu naturalnego.
  • Dzień 3: grillowana (ulubiona) ryba, do tego grillowane pieczarki i inne ulubione warzywa, kubek jogurtu naturalnego.
  • Dzień 4: grillowana pierś z kurczaka, 2 łyżki brązowego ryżu i kubek jogurtu naturalnego.
  • Dzień 5: grillowana pierś z indyka, puree z marchewki i kubek jogurtu naturalnego.

Przekąska przed kolacją – arbuz!

KOLACJA:

  • Dzień 1: grillowany dorsz, smażone karczochy z czosnkiem i plasterek arbuza.
  • Dzień 2: miska zupy jarzynowej, kawałek pieczonej w folii ryby z dodatkiem soku z cytryny, koperku i czosnku, plaster arbuza.
  • Dzień 3: grillowany filet z piersi indyka, sałatka warzywna z dodatkiem łyżeczki oliwy z oliwek, plaster arbuza.
  • Dzień 4: tortilla pełnoziarnista z dodatkiem 1 łyżki hummusu, poszatkowanej kapusty pekińskiej i czerwonej papryki plaster arbuza.
  • Dzień 5: grillowany filet z dorsza z dodatkiem puree z białych warzyw korzeniowych oraz plaster arbuza.

To co najważniejsze – zapamiętaj to nie jest sposób na życie i długoterminowy plan żywieniowy. Maksymalny czas na detoks arbuzowy to 5 dni. Po tym czasie przestrzegaj zdrowej diety i zdrowego stylu życia. Wybierz ulubiony trening i ciesz się szczupłą sylwetką.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię