31 lipca 2018

To rewelacyjny i prosty sposób na ból głowy

Joga złagodzi tą uciążliwą dolegliwość.

Choć za oknem sam środek wakacji to panujące upały lekko dają nam się we znaki.

Duchota, żar lejący się z nieba, burze, a do tego stres, praca, komputer i telefon… O ból głowy nie trudno, a jeśli chcesz się z nimi uporać wypróbuj te sekwencje jogi.

Joga przeżywa ostatnio lekkie „odrodzenie” - trochę tak jakbyśmy odkrywali ją na nowo. Rodzajów tych zajęć jest mnóstwo, ale te podstawowe i najprostsze pozycję mogą pomóc w pozbyciu się bólu głowy, bez uciekania się do (wcale nie obojętnego dla zdrowia) paracetamolu czy ibuprofenu.  

Najważniejsze jest to, że jeśli boli cię głowa, czy cierpisz na migrenę to raczej unikaj intensywnych treningów, głośnej muzyki, zamkniętych i dusznych miejsc z minimalną wentylacją. To właśnie joga może być „lekarstwem na całe zło”. Jej zwolennicy mówią, że to najlepszy sprzymierzeniec, głównie dzięki świadomemu i głębokiemu oddychaniu – co dotlenia mózg, a to z kolei pobudza przepływ krwi do mózgu.

Wykorzystuj sekwencje jogi wtedy kiedy boli cie głowa, czy zawsze pod koniec dnia, po to, żeby dotlenić „głowę” i zapobiec bólowi. Wybierz ciche, spokojne miejsce, włącz delikatnie wentylator, cichą, relaksującą muzykę  i lekkie światło i działaj.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię