25 lipca 2018

Czy trenowanie w czasie choroby ma sens?

Dowiedz się więcej.

Zaczęłaś trenować, idzie ci coraz lepiej i choć są wakacje, to dopada cię przeziębienie, ból gardła, gorączka i…

...Przerywasz trening, czy słusznie? A może nie powinnaś się przejmować i nie przerywać dobrej passy treningowej.

Zastosuj się do bardzo ogólnej zasady, że jeśli objawy twojego gorszego samopoczucia są powyżej szyi, czyli lekki katar czy niewielki ból gardła to jeśli tylko masz ochotę, możesz ćwiczyć. Jeśli objawy schodzą poniżej szyi, a tu: kaszel, ból mięśni, kości, rozstrój żołądka to lepiej odpuść, wygrzej się, weź witaminy, odpocznij i poczekaj na moment aż poczujesz się lepiej.

Naukowcy z Ball State University dowiedli, że umiarkowane treningi nie mają większego wpływu na czas trwania lub nasilenie przeziębienia. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku i ściśle związane z tym czy masz siłę i chęć trenowania nawet przy lekkim przeziębieniu. Inne badania wykazały, że aktywność od 30 do 45 minut dziennie: chodzenie, jazda na rowerze lub bieganie może zmniejszyć o ponad połowę ryzyko infekcji dróg oddechowych.

Najważniejsze jest, żeby słuchać swojego ciała i nie przetrenowywać się w czasie infekcji. Jeśli masz ochotę iść na trening to śmiało. Jeśli czujesz się źle, katar, głowa, gardło – to wszystko cię przytłacza, daruj sobie i wygrzej się pod kołdrą. Twoja kondycja nie ucierpi jeśli zrezygnujesz z dwóch treningów.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości najlepiej jeśli skonsultujesz się z lekarzem.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię