6 lipca 2018

5 sygnałów, które świadczą o tym, że jesz za mało białka

Dowiedz się, czy w twojej diecie jest wystarczająca ilość tego składnika.

Tags: dieta białko
Białko to główny makroskładnik diety, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania.

Białko jest głównym składnikiem wszystkich naszych komórek i dostarcza niezbędnych aminokwasów, które utrzymują nasze ciało w ruchu.

Najczęściej obserwuje się niedobory białka w przypadku osób z anoreksją, nowotworem, w sytuacji ciężkiego niedożywienia, czy niezdiagnozowaną chorobą Leśniowskiego – Crohna. Niedobory białka zdarzają się również u osób stosujących nieumiejętnie dietę wegańską czy bardzo restrykcyjną.

Świadoma dieta, to świadomy wybór produktów o dobrej jakości, zawierające składniki odżywcze, witaminy i składniki mineralne. Dla przykładu 1 szklanka mleka krowiego to 8,5g białka, gdzie 1 szklanka mleczka migdałowego to tylko 1g tego składnika.

Co więcej większość białek roślinnych nie jest białkami kompletnymi, co oznacza że brakuje przynajmniej jednego z dziewięciu niezbędnych aminokwasów, które można znaleźć w produktach zwierzęcych: mięso, jajka, owoce morza. Soja, komosa ryżowa, zawierają białka kompletne, natomiast groch, ziarna, orzechy i nasiona już nie.

Najważniejsze jest to, żeby obserwować swoje ciało i wiedzieć co się z nimi dzieje, dobrego czy złego tak by móc w porę zareagować.

Standardowe zalecenia dietetyczne określają dzienny poziom spożycia białka w ilości 0,8g na kg masy ciała. Oczywiście w sytuacji kiedy ćwiczysz intensywnie ta ilość powinna się proporcjonalnie zwiększyć.

Oto 5 sygnałów, które świadczą o zbyt niskim poziomie białka w twojej diecie.  


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię