6 lipca 2018

Budzisz się rano i nie czujesz głodu?

Eksperci wyjaśniają dlaczego tak się dzieje!

Zgodnie z zasadami zdrowego żywienia, śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Maksymalnie do 1h po przebudzeniu powinnaś zjeść „coś” wartościowego co da ci energię i siłę na cały dzień.

Tylko co zrobić w sytuacji, kiedy budzisz się rano, otwierasz oczy i ostatnią rzeczą o której myślisz jest zjeść śniadanie? Szykujesz się, bierzesz prysznic, ubierasz i dalej nie czujesz głodu?

Powodem takiej sytuacji jest prawdopodobnie to co jesz dnia poprzedniego od późnych godzin popołudniowych do nocy. Zastanów się na spokojnie co jadłaś wczoraj na deser, na kolację? Czy nie podjadałaś w okolicy 12 w nocy?

Nie osądzamy twoich wyborów, tylko chcemy żebyś zastanowiła się nad tym co jesz w ciągu dnia i dla swojego zdrowia i lepszego samopoczucia zweryfikowała przyzwyczajenia.

Kiedy śpisz w twoim ciele zachodzi wiele procesów – szczególnie ciężko pracuje twój układ trawienny. Według dietetyków, gdy tylko zasypiasz żołądek przechodzi przez pewien rodzaj detoksykacji po to, żeby strawić wszystko to co zjadłaś w ciągu dnia – oczyścić organizm ze wszystkiego, część przetworzyć na paliwo, a część na odpady.

Teoretycznie funkcjonowanie układu pokarmowego powinno być jak w zegarku – twoje jelita odtruwają się nad ranem powodując wypróżnienie. Jeśli tak się nie dzieje, pewnie twoja dieta nie jest tak dobra jak myślałaś. Prawdą jest, że nie będziesz głodna dopóki nie oczyścisz organizmu dosłownie ze wszystkich odpadów.

Zazwyczaj tak jest, że to co jesz przed snem to produkty o wysokiej zawartości tłuszczu. To co jesz odgrywa ogromną rolę, w tym jak twój żołądek poczujesz się nad ranem. Dlatego jeśli już musisz zjeść coś przed snem, niech będzie to lekkostrawna przekąska, a najlepiej stłumić chęć podjadania szklanką wody.


fot. iStock.com

Poza tym dobrze skomponowana dieta, składająca się z przynajmniej 4 posiłków dziennie, zdrowych przekąsek powinna wystarczyć na cały dzień, tak by przed snem nie czuć głodu. Kolejnym elementem zdrowego sposobu żywienia to jedzenie regularnie o stałych porach dnia. Jeśli należysz do zapominalskich – ustaw sobie powiadomienia w telefonie przypominające o posiłku – to działa!

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię