29 czerwca 2017

To jest idealna pora na trening!

Sprawdź koniecznie!

Jedni ćwiczą z samego rana, nawet przed śniadaniem. Inni po południu, tuż po pracy, czy szkole. A jeszcze inni późnym wieczorem. Czy istnieje optymalna pora dnia na wykonanie treningu?

Kiedy ćwiczyć? 

Regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają na nasze zdrowie fizyczne oraz psychiczne. Tak naprawdę każda pora dnia na zrobienie treningu jest dobra!

Najważniejsze jest to, żeby ćwiczyć systematycznie. Najczęściej nie możemy sobie pozwolić na komfort trenowania o konkretnych godzinach. Zazwyczaj trenujemy wtedy, kiedy możemy, a nie wtedy, kiedy chcemy. Po prostu często jesteśmy ograniczeni czasowo. Praca, nauka, obowiązki domowe w znaczący sposób decydują o tym, kiedy możemy wykonać trening. Oczywiście sporo zależy także od nas. Konsekwencja i samozaparcie są kluczowe w tej kwestii. Ważną rolę odgrywają także nasze oczekiwania. W zależności od tego, czy chcemy zrzucić tkankę tłuszczową, zbudować masę mięśniową, czy poprawić siłę, różne pory treningów będą mniej lub bardziej efektywne.

Trening rano 

Idealna pora na zrzucenie tkanki tłuszczowej to poranek. To właśnie wtedy spala się ona najszybciej! Nikogo nie dziwi widok biegających osób o 6 rano. Trenując rano podkręcamy nasz metabolizm, dzięki czemu w ciągu dnia spalamy więcej kalorii. Poranny trening idealnie rozbudza organizm i dodaj energii. Podczas wysiłku organizm pobiera energię z glikogenu oraz z tkanki tłuszczowej. Gdy śpimy, glikogen przetwarzany jest na energię niezbędną do regeneracji organizmu - rankiem jego zawartość w krwi jest mniejsza (dzięki temu spalamy więcej tkanki tłuszczowej).

Trening po południu

Idealna pora zarówno na trening siłowy jak i aerobowy. Mięśnie są dobrze rozgrzane, a organizm chętnie spali kalorie np. po obfitym posiłku. Warto wiedzieć, że ćwiczenia aerobowe hamują apetyt. Dodatkowo, popołudnie to idealna pora na odstresowanie się po całym dniu pracy.

Trening wieczorem

Wieczorne ćwiczenia mają te same zalety, co ćwiczenia popołudniowe. Dodatkowym plusem jest to, że po takim wysiłku i kojącym prysznicu łatwiej jest nam zasnąć

Należy pamiętać o istotnej kwestii. Podstawą każdego treningu jest rozgrzewka - szczególną uwagę musimy jej poświęcić przed porannym treningiem (rano mięśnie są najmniej rozgrzane)!


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię