16 maja 2018

8 sposobów na lepsze przebudzenie (nie będziesz potrzebować kawy)

Poznaj nasze sprawdzone sposoby!

Tags: energia
Codziennie w okolicach godziny 15.00 masz totalny spadek energii i jak zombie szukasz ekspresu do kawy? My wiemy co zrobić, żeby się pobudzić, zwiększyć siłę i to bez wypicia łyka kawy.

Zacznij od dzisiaj, i gdy zbliży się godzina 15, przetestuj nasze sposoby aby się skutecznie obudzić i mieć siłę na resztę dnia.

TRENUJ W PORZE LUNCHU

Zamiast zrywać się skoro świt lub resztkami sił biec na trening po pracy, wykorzystaj przerwę na lunch. Osoby, które trenują zgłaszają znaczną poprawę wydajności, rzadziej zgłaszają choroby.

WYJDŹ NA SPACER

Lista rzeczy do zrobienia w ciągu dnia cię przerasta? Ostatnio rzeczą o której myślisz jest „zmuszenie” się do wyjścia na spacer? Błąd! Według wielu badań nawet kwadrans chodzenia, spacerowania na zewnątrz ma wiele zalet, a przede wszystkim wpływa otrzeźwiającą i ożywiająco. Spacer na zewnątrz zwiększa energię potrzebną do rozwiązania zadań, problemów. Zgodnie z tymi badaniami wystarczy już tylko 20 minut świeżego powietrza, aby poczuć się bardziej energiczną, wypoczętą i gotową na kolejne wyzwania. Tak jak we wszystkim liczy się przede wszystkim jakość, dlatego na ten krótki spacer postaraj się znaleźć park lub chociaż trochę zieleni.

DODAJ ZIELEŃ

Do swojej przestrzeni biurowej. Wystarczy jeden ulubiony, najlepiej doniczkowy kwiat. Nie dość, że zielony to kolor kojący, uspokajający, to kolor nadziei i energii.

10 MINUT DRZEMKI

Drzemka nie tylko zmniejsza senność, ale też poprawia wydolność poznawczą. Aby czuć się wypoczętym i czujnym wystarczy dosłownie 10 minut relaksu. Jakiś czas temu naukowcy porównywali drzemki 5, 10, 20 i 30 minutowe. Ze względu na efektywność po drzemce, na szybkim dochodzeniu do siebie wygrała właśnie ta 10 minutowa.

PIJ WODĘ

Woda jest niezbędna dla twojego organizmu, dla dobrego samopoczucia i ogólnego stanu zdrowia. Czy wiesz, że woda odpowiada za 50-60% masy ciała? Ważne jest żeby pić wodę regularnie przez cały dzień. Już utrata 1-2% masy ciała z powodu braku odpowiedniego nawilżenia może sprawić, że poczujesz się rozdrażniona, mniej czujna i zmniejszona będzie zdolność koncentracji. Prostym rozwiązaniem jest trzymanie zawsze przy sobie butelki wody, regularne popijanie małych łyków i skuteczne jej napełnianie. Jeśli nie przepadasz za smakiem czystej wody, wybierz w połączeniu z owocami czy ziołami.

ŻUJ GUMĘ

Jeśli chcesz się obudzić podczas nudnego spotkania, zacznij żuć gumę. Badania wykazują, że żucie gumy zwiększa czujność, poprawia koncentrację.

JEDZ CZEKOLADĘ

Flawonoidy zawarte w czekoladzie mogą poprawiać funkcje poznawcze. Zjedzenie kawałka lub dwóch gorzkiej czekolady dodaje energii, zmęczenie znika, a ty czujesz się szczęśliwaJ.

ŚPIEWAJ GŁOŚNO

Te osoby, które podśpiewują sobie, słuchają muzyki mają znacznie więcej energii – tak to też odkryli naukowcy.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię