3 maja 2018

Te FIT PATENTY poprawią efektywność twoich treningów

Dowiedz się jak wytrwać w postanowieniach!

Jen Widerstrom, Amerykańska top trenerka, life coach, była modelka fitness. Zastąpiła Jilian Michaels w reality show o odchudzaniu „The Biggest Loser”. Jej książka „Diet Right For Your Type” jest bestsellerem. Jen zdradza nam jak wytrwać w postanowieniach i jak motywować się do aktywnego trybu życia.

JAK PODCZAS ĆWICZEŃ ANGAŻOWAĆ WIĘCEJ MIĘŚNI?

Zanim przystąpisz do wykonywania jakiegokolwiek ćwiczenia, sprawdź (np. w internecie), jakie mięśnie powinny wtedy pracować i pamiętaj o tym podczas treningu. Na przykład jeśli ćwiczysz tzw. rozpętki z hantlami w dłoniach (stoisz lub siedzisz pochylona i „rozkładasz” na boki ręce ugięte w łokciach), nie powinnaś angażować do pracy tylko ramion, ale także mięśnie klatki piersiowej. W poprawnie wykonanywanych ćwiczeniach ruch zwykle wychodzi z miejsca, w którym mięsień jest przyczepiony do kości. My jednak o tym często zapominamy (albo nie wiemy) i nieświadomie angażujemy mniej mięśni niż trzeba. Przez to nasz trening nie jest efektywny, a ryzyko kontuzji wzrasta.

JAK ZMOTYWOWAĆ PRZYJACIÓŁKĘ LUB PARTNERA, BY RÓWNIEŻ ZACZĘLI ĆWICZYĆ?

Mam na to sprawdzoną metodę, zawsze zapraszam taką osobą na „dwa w jednym” np. na trening połączony z wyjściem na obiad albo przynajmniej na kawę. Najczęściej zabieram znajomych na pieszą wycieczkę zakończoną smakowitym lunchem. Mam świadomość, że to pewien rodzaj przekupstwa, ale wiem też, że dzięki temu ludzie mogą szybko dostrzec, jak świetnie ruch wpływa na ich samopoczucie. Dowiadują się także, co to znaczy odczuwać zdrowy głód i uczą się go zaspokajać zdrowym jedzeniem. Później często sami inicjują takie wyjścia.

POSTANOWIAŁAM, ŻE ZACZNĘ REGULARNIE TRENOWAĆ. CO ZROBIĆ BY DOTRZYMAĆ DANEGO SOBIE SŁOWA?

Pomyśl o tej obietnicy jak o mięśniu. Nad postanowieniami naprawdę można pracować w podobny sposób jak nad brzuchem albo pośladkami! Wystarczy, że za każdym razem, kiedy zaplanujesz trening skupisz się tylko na tym, by na niego dotrzeć – bez wybiegania w przyszłość. Doceniłam tę metodę, gdy chciałam zrezygnować z jedzenia deserów po obiedzie. Wszystko co musiałam zrobić, będąc w restauracji, to skoncentrować się na tym, by nie zamówić niczego słodkiego. Takie jednorazowe zwycięstwo może nie wydawać się wielkim dokonaniem, ale jeśli odniesiemy je wiele razy, szybko zauważymy ogromną zmianę w swoim życiu. Ponieważ nie powiedziałam nikomu o tym eksperymencie i rozliczałam się sama ze sobą, szybko nabrałam przekonania, że mogę na sobie polegać. Za każdym sukcesem moja pewność siebie rosła. Zaczęłam widzieć wyzwania nie jako przeszkodę ale krok do celu.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię