28 września 2016

Side plank czyli deska bokiem

Idealne ćwiczenie na mięśnie brzucha i grzbietu

Chcesz mieć zdrowe plecy, zbudować mocny i piękny brzuch oraz smukłą talię? Side plank jest ćwiczeniem dla Ciebie! 

Jest to jedna z odmian popularnej deski. Potocznie nazywana  "deską bokiem", jest jednym z tych ćwiczeń, które angażują kilka partii mięśniowych -  dolny odcinek pleców, biodra i górą partię ud. Wykonujmey je na obie strony (podpór na lewej i na prawej ręce).

Jak wykonac side plank?

- pozycja boczna (podpór bokiem), linia prosta od stóp do głowy

- ręka ugięta w stawie łokciowym pod kątem 90 stopni, przedramię oparte o podłoże, skierowane do przodu, górna  część ustawiona prostopadle do podłoża (łokieć znajduje się dokładnie pod barkiem)

- nogi złączone i wyprostowane, w jednej linii z tułowiem

- plecy wyprostowane

- głowa jest przedłużeniem kręgosłupa

- wzrok skierowany przed siebie

- mięśnie napięte

Wskazówki

- mięśnie brzucha mocno napięte przez cały czas trwania ćwiczenia.

- dolny odcinek pleców nie może być wygięty (ogranicza to pracę mięśni brzucha)

- oddychaj równomiernie i głęboko

- taki sam czas trwania ćwiczenia na jedna jak i na druga stronę

Side plank mozna wykonać na wiele sposobów różniących się stopniem zaawansowania. Można z powodzeniem wykorzystać obciążenie lub piłkę

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię