12 kwietnia 2018

Dzięki tej diecie skutecznie zwalczysz cellulit

Zobacz co i ile jeść, żeby wygrać ze skórką pomarańczową.

Wakacje coraz bliżej, a ty zamartwiasz się że nie zdążysz pozbyć się tych niechcianych nierówności na skórze, szczególnie ud i pośladków?

Niestety predyspozycje do powstawania cellulitu uwarunkowane są genetycznie i niestety cellulit dotyczy przede wszystkim kobiet (85%).

O tym jak powstaje i o pielęgnacji skóry dotkniętej cellulitem pisaliśmy tutaj! Jaka powinna być dieta antycellulitowa?

Zasada nr 1

Pij dużo wody, co najmniej 1,5 litra wody dziennie. Wybieraj niegazowaną, możesz dodawać do niej cytrusy, maliny, jagody czy na przykład surowego ogórka.

Zasada nr 2

Wyeliminuj z diety produkty tłuste i smażone oraz słodycze będące źródłem cukrów prostych – to kopalnia szkodliwych substancji, które odkładają się w komórkach tłuszczowych. Zakazane są także: alkohol, kawa i mocna czarna herbata!

Zasada nr 3

Skuteczna dieta antycellulitowa powinna zawierać produkty z dużą zawartością witaminy C, która: oczyszcza i dzięki niej pozbywasz się nadmiaru wody z organizmu.


fot. iStock.com

POSTAW NA PRODUKTY PEŁNOZIARNISTE

Regulują i wspomagają pracę układu pokarmowego. To cenne źródło antyoksydantów, które walczą z toksynami odpowiedzialnymi za powstawanie cellulitu. Ciemne, pełnoziarniste pieczywo, otręby, płatki owsiane, kasze, ryż brązowy to wszystko przez długi czas uwalnia składniki odżywcze dając na długo uczucie sytości. Pamiętaj – czytaj etykiety! Najważniejsze by produkty które kupujesz były pozbawione sztucznych barwników, konserwantów itp.

JEDZ BROKUŁY KAŻDEGO DNIA

To nieoceniona broń na cellulit. Zawiera unikatowy składnik: kwas liponowy. Zapobiega procesowi twardnienia kolagenu w skórze, w wyniku którego właśnie powstaje cellulit. Brokuły są również bogatym źródłem witaminy C, która z kolei bierze udział w odbudowie kolagenu. Jedz do syta brokuły – mają stosunkowo mało kalorii i są pełne składników odżywczych, witamin i minerałów.

BURAK NASZYM SPRZYMIERZEŃCEM

Zawiera likopen, który stymuluje krążenie i chroni przed zatrzymywaniem wody w organizmie. Burak zawiera również potas i witaminę E – wykazujące podobne działanie do likopenu. Buraki to porządny zastrzyk witamin A i C, które wzmacniają kolagen. Buraki oczyszczają nasz organizm z toksyn. Pij sok z buraków – jest pyszny!

NA KANAPKI DODAWAJ KIEŁKI FASOLI

To bomba witaminowa – skutecznie pobudzają krążenie krwi i pracę wątroby. Oczyszczają z toksyn i w ekspresowym tempie redukują cellulit.

JEDZ BANANY

Tak, to prawda są kaloryczne ale są też cennym źródłem potasu i cynku, które poprawiają stan skóry i pobudzają przepływ krwi co zapobiega tworzeniu się cellulitu.

KURKUMA TO MUST HAVE W WALCE Z CELLULITEM

Pobudza krążenia i redukuje poziom toksyn dzięki ogromnej ilości antyoksydantów. Jest bardzo wdzięcznym dodatkiem, który możesz stosować dosłownie do wszystkiego, wystarczy odrobina dodana do zielonego smoothie.


fot. iStock.com

Walka z cellulitem to długotrwały proces, dlatego musisz uzbroić się w cierpliwość. Do naszych wskazówek dodaj aktywność fizyczną.

POWODZENIA!


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię