9 kwietnia 2018

6 błędów, które sprawiają, że twój trening jest daleki od ideału

Zobacz jak radzić sobie z kontuzjami!

Trening niezależnie czy ten amatorski czy bardziej profesjonalny nie należy do przyjemności i na pewno nie jest skuteczny jeśli dopadnie cię jakaś kontuzja.

A jeśli przytrafi ci się kontuzja to trening i cel który sobie założyłaś oddala się. Dlatego by w 100% realizować to co sobie zaplanowałaś odkryj błędy, które prawdopodobnie popełniasz przy wykonywaniu podstawowych ćwiczeń.

BŁĄD 1 Zbyt duże tempo

Stawianie sobie za wysokiej poprzeczki teoretycznie powinno motywować. Ale… Często kończy się kontuzjami, wycieńczeniem organizmu. Jeśli chcesz zacząć biegać nie musisz od razu „robić” maratonów. Na spokojnie. Przygotuj się odpowiedniego do każdego treningu, dobierz strój, buty, nie zapomnij o rozgrzewce, rozciąganiu. I przede wszystkim nie forsuj się. Wszystko w swoim czasie.

BŁĄD 2 Nie akceptujesz swojego prawdziwego poziomu sprawności

Dumę schowaj do kieszeni. Spójrz prawdzie w oczy i dostosuj trening do swoich umiejętności. Nie każda dyscyplina jest dla ciebie. Wybierz to w czym czujesz się najlepiej! Poza tym pamiętaj też o tym, że z każdym rokiem jesteś coraz starsza i jeśli nie trenujesz regularnie to też wolniej nabierasz kondycji.


fot. iStock.com

BŁĄD 3 Ignorowanie obrażeń

Jeśli chcesz uprawiać sport, widzieć efekty i cieszyć się z tego, nie lekceważ jeśli coś cię boli, strzyka w kolanie czy mięśnie coraz dłużej dochodzą do siebie po każdym kolejnym treningu. Zgłoś się na konsultację do lekarza i jeśli to konieczne poddaj rehabilitacji.

BŁĄD 4 Unikanie masaży sportowych

Szczególnie po dużym wysiłku masaż jest potrzebny. A jeszcze jeśli poddasz się masażowi pod okiem specjalisty to rewelacja. Dodatkowo nie powinnaś unikać zabiegów upiększających. Wszystkie tego typu ingerencje poprawiają stan mięśni, tkanek i ogólnie kondycję ciała.

BŁĄD 5 Brak przygotowania

Jeśli chodzi o wszystko wokół pewnie jesteś świetnie przygotowana i dbasz o najważniejsze aspekty twojego życia na najwyższym poziomie: rodzina, praca, dom, samochód, a jak jest z Tobą? Czy jesz zdrowo, dbasz o swoje zdrowie, zastanawiasz się jaką postawę przyjmujesz jak pracujesz czy siedzisz na kanapie w domu? Każde nieprawidłowości kiedyś w końcu odbiją się na tobie i w najmniej spodziewanym momencie doprowadzą do kontuzji. Zadbaj o wygodne miejsce pracy, rób przerwy, wyprostuj się.

BŁĄD 6 Zawsze robisz zakupy online

Jeśli chodzi o wybranie odpowiedniego sprzętu rehabilitacyjnego najlepiej zrobić zakupy stacjonarnie. Sprawdź na miejscu, zapytaj się doradcy o szczegóły i wypróbuj (dosłownie) na sobie.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię