26 września 2016

Dziewczyny róbcie pompki!

Ćwiczenie dobre na wszystko

Pompki to jedne z najpopularniejszych ćwiczeń fizycznych. Jednak przez kobiety omijane szerokim łukiem. Zupełnie niepotrzebnie!

Robienie pompek wzmacnia i buduje nie tylko mięśnie klatki piersiowej, ale również mięśnie barków, ramion, tułowia i brzucha. Ćwiczenia te wykorzystuje się w treningu siłowym, wytrzymałościowym i ogólnorozwojowym. Do ich wykonania nie potrzeba niczego poza kawałkiem przestrzeni i silna wolą. Nie wymagają żadnego specjalistycznego sprzętu, można wykonać je praktycznie wszędzie. Jednak najważniejszą ich zaletą jest to, że są bardzo skuteczne. Regularne ćwiczenie pozwala utrzymać doskonałą sylwetkę oraz poprawia samopoczucie. Nie wymaga też dużo czasu, wystarczy poświęcić dziennie kilka minut, aby uzyskać dobre efekty.

Jak robic pompki

- połóż się płasko na brzuchu

- dłonie umieść płasko na ziemi na wysokości klatki piersiowej, odrobinę szerzej, niż szerokość Twoich barków

- utrzymuj ciało wyprostowane (głowa, tułów i nogi w jednej linii)

- prostując ramiona unieś ciało do góry (utrzymuj wyprostowana pozycję), nie załamuj bioder

- wyprostowane ciało opieraj na dłoniach i palcach stóp

- następnie wykonaj analogiczny ruch zejścia w dół

- zatrzymaj ruch w podporze przodem nad ziemią; ręce ugięte, tułów nie dotyka podłoża

- wykonaj kolejne wyjście w górę

Rodzaje pompek

Istnieje wiele odmian tego ćwiczenia - są zarówno wersje łatwiejsze jak i trudniejsze. Możesz bez problemu wybrać taką, które będzie optymalna do poziomu Twojej sprawności fizycznej. Tym bardziej zaawansowanym mozna polecić pompki wykonywane na kościach (zaciśnięte pięści), na jednej ręcę, w wąskim podporze, na poręczach, czy z dodatkowym obciążeniem. Dla osób rozpoczynających przygodę z pompkami idealnym rozwiązaniem będą tzw. "lekkie pompki". Jest to idealne ćwiczenie dla tych, którzy nie są w stanie wykonać prawidłowo pompki opisanej powyżej krok po kroku. Wykonuje się je podobnie jak zwykłe pompki. Różnica polega jedynie na tym, że przez cały czas trwania ćwiczenia jesteśmy oparci na kolanach. Aby zadbać o wygodę, warto podłożyc pod kolana matę do ćwiczeń lub ręcznik. Ćwiczeniem pośrednim między pompkami lekkimi a pompkami zwyczajnymi mogą być standardowe pompki, ale z rękoma opartymi na podwyższeniu (step, ławka, schody).

 


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię