12 marca 2018

Przepyszne ciasteczka [FIT SŁODKOŚCI]

Dozwolone na diecie!

Amarantus jest zbożem, który charakteryzuje się wysokimi właściwościami odżywczymi i zdrowotnymi. Pod względem zawartości żelaza jest bezkonkurencyjny. Zawiera go 5 - krotnie więcej niż szpinak.

Amarantus jest cennym źródłem białka, dużo lepiej przyswajalnego niż z mleka czy soi. Wyróżnia się niezwykle drobną frakcją skrobi, co sprawia, że jest pięć razy łatwiejsza do strawienia od tej zawartej w kukurydzy.

Amarantus dostępny jest w różnych formach: mąka, ziarna czy pop ping – czyli prażone jak popcorn ziarna, które swoją drogą super smakuje z jogurtem lub kefirem. Nasiona amarantusa mogą z powodzeniem być wykorzystywane jako składnik różnego rodzaju potraw gotowanych, pieczonych czy smażonych.

SKŁADNIKI:

  • 1 szklanka mąki pszennej – możesz użyć zamiennie mąkę gryczaną.
  • 1/2 szklanki cukru brązowego
  • 1 jajko
  • duża szczypta cynamonu
  • ziarna z 1/2 laski wanilii
  • 4 łyżki ziaren amarantusa
  • 1/2 paczki masła

PRZYGOTOWANIE:

Mąkę przesiej do miski, dodaj cukier, amarantus, cynamon i wanilię. Dokładnie wymieszaj. Następnie dodajemy masło i jajko. Zagniataj na sprężyste ciasto i odłóż je na 1h do lodówki. Na stolnicy rozsyp trochę mąki i rozwałkowuj ciasto. Wycinaj ciasteczka. Ułóż je na papierze do pieczenia i piecz w piekarniku nagrzanym do 180 st. C. przez 15 – 20 minut.

SMACZNEGO!

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię