21 lutego 2018

Te 4 ćwiczenia skutecznie zwalczą tkankę tłuszczową

Poznaj skuteczne metody

Pewnie już wiesz o tym, że nie ma nic lepszego jak zdrowy styl życia: dieta i aktywność fizyczna. A jeśli jeszcze się o tym nie przekonałaś, nie zwlekaj i zacznij działać.

Do swojego planu treningowego wpisz na stałe te ćwiczenia, niech to będzie baza od której zaczynasz każdy trening! W miarę nabierania sprawności i kondycji zwiększaj ilość powtórzeń i wydłużaj czas wykonywania tych ćwiczeń.

BURPEES

To efektywny spalacz tłuszczu. Aktywizuje nogi, górne partie ciała a także mięśnie rdzenia – core. Dużo osób, na hasło burpees odczuwa przerażenie i niechęć. Tak, jest to ciężkie ćwiczenie ale uwierzcie nam, WARTO!

Jak wykonać: Stań prosto, następnie przejdź do przysiadu, dłonie ustaw na podłodze przed sobą. Energicznym ruchem „wypchnij” nogi do pozycji deski. Wróć do pozycji przysiadu i podskocz z rękami wyprostowanymi nad głową. Skacz tak wysoko jak tylko potrafisz i wróć do pozycji przysiadu i następnie deski. Burpees muszą być wykonywane energiczne, szybko ale skup się jednocześnie na poprawności ruchów. Wykonuj przez co najmniej 30 sekund. Dlaczego to ćwiczenie świetnie spala tłuszcz: celuje w trzy kluczowe obszary ciała za jednym razem.

BIEG ALPEJSKI

W trakcie wykonywania tego ćwiczenia czujesz się dosłownie tak jakbyś wspinała się pod górę. Podobnie jak burpees nie wymaga żadnego sprzętu, a jedynie odrobiny wolnego miejsca. To ćwiczenie angażuje całe ciało i jest jednym z najlepszych do spalania tkanki tłuszczowej.

Jak wykonać: Przyjmij pozycję deski, ręce pod klatką piersiową, na szerokość barków, ciało w jednej linii. Napnij mięśnie. Naprzemiennie przyciągaj kolana do klatki piersiowej. Pamiętaj, żeby trzymać ciało w jednej linii, napnij mocno brzuch! Wykonuj minimum 30 sekund w szybkim tempie. Nie poddawaj się! Dlaczego spala tłuszcz? Podobnie jak burpees celuje we wszystkie partie mięśniowe! Angażuje dosłownie całe ciało.


fot. iStock.com

Przysiady sumo z wyskokiem

W tym ćwiczeniu poczujesz co to palące mięśnie! Ukierunkowane głównie na pośladki, uda, łydki, brzuch i odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Rewelacyjnie spala tłuszcz i aktywizuje ciało.

Jak wykonać: Rozstaw stopy na szerokość bioder, upewnij się, że punkt ciężkości spoczywa na piętach. Zwróć uwagę, czy kolana nie wychodzą poza linię stóp. Napnij mięśnie i zrób głęboki przysiad, a przy powrocie do pozycji stojącej wykonaj wyskok, tak wysoko jak tylko potrafisz. Wykonuj minimum 30 sekund. Dlaczego jest polecany do spalania tłuszczu: przede wszystkim wysokie tempo, plus szerokie rozstawienie nóg angażuje więcej mięśni niż zwykłe przysiady.

PAJACE

Banał, ale bardzo skuteczny. Świetne jako rozgrzewka, podkręca metabolizm i rewelacyjnie spala kalorie.

Jak wykonać: Stań wyprostowana, nogi rozstaw na szerokość bioder, lekko ugnij kolana. Skacz jednocześnie podnosząc ramiona i rozstawiając szeroko nogi.  Powtórz skok łącząc stopy i ręce. „Wyląduj” w lekkim przysiadzie. Skacz tak przez co najmniej 30 sekund. To klasyka ale niesamowicie skuteczna – to typowe ćwiczenia aerobowe, zwiększają tętno, spalają kalorie, i pomagają zredukować tkankę tłuszczową.


fot. iStock.com

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię