21 lutego 2018

4 powody dla których przestałaś widzieć wyniki diety i treningów!

Sprawdź co zrobić, żeby stale widzieć efekty swoich treningów.

Dopasowujesz trening do swojego rytmu dnia, wprowadzasz zasady zdrowego odżywiania. I na początku jest super! Dosłownie „gołym okiem” zauważasz rezultaty, waga leci w dół, obwody się zmniejszają.

Po pewnym jednak czasie następuje zastój, organizm przyzwyczaja się do diety, ćwiczeń. Ty nie widzisz postępów i zaczyna się frustracja. Prawdopodobnie istnieje kilka powodów, dla których przestałaś widzieć efekty treningów i diety.

1. Zmierzasz w skrajności

Kiedy zaczynasz, często doprowadzasz do skrajności: wycinasz całkowicie węglowodany czy inne grupy produktów spożywczych z diety, ograniczasz dużo bardziej niż powinnaś kalorie. Oczywiście, najczęściej przynosi to szybkie rezultaty, ale jedno jest pewne! Efekty te nie przetrwają zbyt długo, najprawdopodobniej dopadnie cię efekt jo-jo. Zbyt restrykcyjna i ograniczająca dieta pogarsza twój nastrój, czujesz się nieszczęśliwa, nie masz siły na nic. Skrajności nie są wskazane. Naucz się cierpliwości, metoda drobnych kroczków jest dużo lepsza. Może będziesz musiała dłużej poczekać na wyniki, ale z pewnością będą one trwałe.

2. Nie jesteś uczciwa wobec siebie

Uważasz na to co jesz, świadomie dokonujesz zdrowszych wyborów ale czy na pewno? Czy nie jest przypadkiem tak, że w momencie kiedy dopada Cię głód sięgasz po kilka garści granoli – która owszem jest zdrowa ale też dość kaloryczna? Czy wiesz, że latte z syropem smakowym ma nawet 500kcal? Bądź ze sobą szczera, zapisz co zjadłaś, ile i jak trenujesz, zapisz wszystko i zastanów się czy twoja dieta nie zawiera zbyt dużo grzeszków, czy każdy trening jest na 100%. Wyznacz sobie cele i realizuj je. Bądź realistką!


fot. iStock.com

3. Nieodpowiednia regeneracja

Uzyskiwanie wyników to nie tylko trening i dieta, to też regeneracja. Odpoczynek jest tak samo ważny i ściśle związany z ogólnym zdrowym stylem życia. Upewnij się, że robisz wszystko żeby redukować stres. Jeśli chcesz być silna, szczupła i zdrowa rozciągaj się po każdym treningu, wysypiaj się i pozwalaj sobie na odpoczynek.

4. Nie podejmujesz wyzwań

Jeśli robisz te same treningi przez wiele miesięcy, nie modyfikujesz diety, to twoje ciało w końcu przyzwyczaja się do sposobu w jaki trenujesz. Aby uniknąć takiej sytuacji musisz rzucać wyzwania i modyfikować poszczególne elementy treningu. Wypróbuj nowe ćwiczenia, korzystaj z różnych maszyn na siłowni, zwiększaj dystans podczas biegania. Upewnij się, że zmieniasz i mieszasz treningi tak co 4-6 tygodni.  


fot. iStock.com

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię