21 września 2016

Wiemy jak zaplanować ćwiczenia, żeby nie stracić motywacji!

Ile razy trenować w tygodniu?

Planowanie treningów to bardzo ważna i złożona sprawa. Jeśli nasz tygodniowy plan będzie zakładał dużo sesji treningowych, nasz organizm nie będzie dysponował odpowiednim okresem czasu na regenerację. Zbyt mała liczba treningów, z kolei maksymalnie nie zaangażuje naszych mięśni.

Planowanie treningów

Na samym początku należy jasno powiedzieć, że nie ma jednego uniwersalnego planu treningowego. Każdy plan treningowy musi być dobrany indywidualnie pod konkretną osobę. Ilość treningów w ciągu tygodnia powinna być dostosowana do celu jaki chcemy osiągnąć oraz do naszego stażu treningowego. Inną intensywność treningową będzie miała osoba stawiająca pierwsze kroki na siłowni, a zupełnie inną osoba planująca przygodę ze sportami sylwetkowymi. Osoby rozpoczynające swoją przygodę z siłownią nie powinny wzorować się na gotowych planach treningowych, które możemy znaleźć w Internecie. Korzystanie z gotowych szablonów może jedynie przyczynić się do kontuzji, która wyeliminuje nas z aktywności fizycznej. Doskonałym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług trenera personalnego, który przygotuje skrojony pod nasze cele plan treningowy. Pozwoli to szybciej osiągnąć zamierzone cele.

Ilość treningów

Jak wcześniej wspomniałem intensywność i ilość treningów zależy od efektu końcowego jaki chcemy osiągnąć.  Osoby których celem będzie zrzucenie kilku niechcianych kilogramów powinny wybrać ćwiczenia cardio takie jak bieganie, jazda na rowerze czy korzystanie z orbitreka. Trening cardio ma na celu nie tylko spalenie tkanki tłuszczowej, ale przede wszystkim podniesienie wydolności naszego organizmu. Co do ilości treningu cardio to sprawa nie jest też do końca prosta i oczywista. Trening cardio powinien być uzależniony od danej osoby i uwzględniać takie wytyczne jak: wzrost, waga, płeć, wiek czy charakter pracy. W sytuacji gdy naszym celem jest zbudowanie masy mięśniowej, można skorzystać  z jednego treningu na wybraną grupę mięśniową. Trening taki umożliwi maksymalne zaangażowanie konkretnych partii mięśniowych. Takich treningów może być od 3 do 4 w ciągu jednego tygodnia. Każdy plan treningowy niezależnie od tego czy jest to trening cardio czy trening na zbudowanie masy mięśniowej powinien być skonsultowany z trenerem personalnym.

Nie zapominaj o diecie i regeneracji

Sam trening nie pozwoli uzyskać nam upragnionej sylwetki. Najważniejszym elementem jest nasza dieta, która będzie dostosowana do wybranej aktywności  fizycznej. Bez zmiany nawyków żywieniowych nawet ciężkie treningi i wylane litry potu nie przybliżą nas do upragnionej sylwetki.  Drugim bardzo ważnym elementem jest regeneracja. Należy podkreślić, że nasze mięśnie nie rosną podczas treningu, ale podczas odpoczynku. Pamiętając o regeneracji, twoje cele treningowe przyjdą wcześniej niż myślisz.

 


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię