8 sierpnia 2016

Zmień swoje nawyki i bądź lepszą wersją siebie

Tags: nawyki psyche
Nie, nie chodzi nam o to, jakie sukienki są modne tego lata. Chodzi o zmianę nawyków na lepsze – dbanie o zdrowie swoje i bliskich. Wg naukowców, najskuteczniejsze są tzw. „miniinterwencje psychologiczne”. Na czym polegają?

Miniinterwencje” to stopniowe i systematyczne eliminowanie niewłaściwych nawyków. Bez restrykcyjnych zmian
i nagłych decyzji. W trosce o nasze zdrowie – fizyczne i psychiczne. Zdaniem Alicji Bukowskiej, psycholożki z wrocławskiego Wydziału Zamiejscowego Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, nie należy stawiać sobie nierealistycznych celów, ale też nie powinno się wprowadzać zmian wzorem Scarlett O'Hary, bohaterki „Przeminęło z wiatrem” – od jutra.

 
Kiedy powiesz sobie: „Od jutra się odchudzam, ale dzisiaj jeszcze się najem”, to następnego dnia będziesz miała taki deficyt cukru, że rozboli cię głowa. Lepszym rozwiązaniem jest stopniowe odstawianie produktów niekorzystnych dla figury i zdrowia. Można zacząć od tego, że odstawisz większość słodyczy, za wyjątkiem czegoś, co bardzo lubisz– i na tę rzecz możesz sobie okazjonalnie pozwolić. Jeśli uda ci się to wprowadzić w życie, możesz „pracować” nad kolejnym produktem lub nawykiem – np. dwa razy w tygodniu wrócić z pracy do domu na rowerze zamiast samochodem.

 
Zwróć także uwagę na swoje wyposażenie genetyczne: wprawdzie nie masz na nie wpływu, ale możesz mieć kontrolę nad innymi czynnikami, które odpowiadają za rozwój danej choroby. Jeśli jedno z rodziców cierpiało np. na choroby układu krążenia, możesz pracować nad tym, aby zmniejszyć ryzyko zachorowania na nie. I tak właśnie powolne, minimalne zmiany nawyków mogą dać maksymalne efekty.

 

 

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię