13 lutego 2018

6 sposobów, dzięki którym uchronisz się przed grypą.

Jak dbać o swoje zdrowie?

Połowa lutego już praktycznie za nami, a grypa nie odpuszcza. Czy Ty też to zauważyłaś, że większość ludzi wokół Ciebie kicha i kaszle?

Regularne poruszanie się, wysypianie się, przebywanie na świeżym powietrzu i tworzenie prawidłowych nawyków żywieniowych to klucz do dobrego zdrowia i lepszego samopoczucia.

1. Sen to priorytet!

Sen jest najważniejszy. Potrzebujemy snu, żeby nasze ciało i mózg mogły się zregenerować, żeby układ odpornościowy się uaktywnił, a poziom hormonu stresu zmalał. Zapamiętaj, czasami lepiej odpuścić i zrezygnować z porannego joggingu na rzecz dodatkowych 30 minut snu.

2. Wzmocnij układ odpornościowy

Upewnij się, że Twoja dieta bogata jest w przeciwutleniacze, witaminę D, składniki mineralne i kwasy omega-3. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś, jedz więcej owoców, warzyw, tłustych ryb morskich, jaj i orzechów. Kiedy jesteś zmęczona i czujesz się naziębiona łatwiej jest chwycić za szybką, słodką, bezwartościową przekąskę. Ale nie tędy droga. Wybierz węglowodany złożone, które zapewniają stabilny poziom cukru we krwi.


fot. iStock.com

3. Dbaj o swoje jelita

Za dobrze funkcjonujący układ odpornościowy odpowiadają jelita. Prawidłowa flora jelitowa sprawia, że jesteśmy bardziej odporni na bakterie. Po pierwsze spożywaj posiłki regularnie, każdy poranek zaczynaj od szklanki ciepłej wody z cytryną, imbirem i kurkumą. To takie pobudzenie dla jelit, zastrzyk energii. Zjedz zdrowe, pożywne śniadanie. Postaw na naturalne probiotyki, gdyż zawierają szczepy bakterii szczególnie polecanych w okresie osłabionej odporności. Wybierz kapustę czy ogórki kiszone, zakwas z buraków czy kwas chlebowy.

4. Świeże powietrze

Staraj się jak najdłużej przebywać na świeżym powietrzu. Zatłoczona komunikacja miejsca jest siedliskiem wirusów, jeśli tylko możesz wybierz spacer. Jeśli pozwala na to pogoda podjedź do pracy rowerem. Zamiast treningu na bieżni wybierz bieganie po lesie.


fot. iStock.com

5. Ćwicz mądrze

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna, ale nadmierne przemęczenie i wykończenie organizmu ciężkimi treningami może prowadzić do osłabienia i większej podatności na infekcję. Ćwicz z głową, nie zapominaj o regeneracji po treningu. Jeśli czujesz się lekko naziębiona, boli cię głowa czy gardło nie ryzykuj! Odpuść, odpocznij, nabierz siły i wróć na siłownię ze zdwojoną energią.

6. Zielone koktajle

Zielone koktajle królują! Tak, nie zapomnij o zieleninie. Postaraj się do każdego śniadania, lub w przerwie na lunch wypić zdrowy koktajl. Zmiksuj ulubione warzywa, dodaj na przykład imbir, odrobinę kurkumy i ciesz się smakiem i pełnym zdrowiem. 

Na zdrowie!

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię